Amortyzatory ICON Vehicle Specific (V.S.) 2.5 Aluminum Series zostały zaprojektowane i zbudowane w celu zapewnienia nadzwyczajnej wydajności w terenie oraz płynnej jazdy na drodze. Amortyzatory te są dostosowane specjalnie do każdej aplikacji zarówno pod względem długości, jak i ustawienia tłumienia. Podobnie jak wszystkie amortyzatory ICON, 2.5 Aluminum Series są w 100% możliwe do regeneracji oraz w 100% możliwe do wystrojenia.
Dla zastosowań z piggybackiem oraz specyficznymi zbiornikami zdalnymi, unikalne wykorzystanie przez ICON rozdzielacza z aluminium 6061 kilka cali poniżej górnego kapsla amortyzatora tworzy wewnętrzną strefę uderzeniową (Bump Zone), która przy użyciu generuje dodatkowe 20% siły tłumienia. Ta dodatkowa siła pomaga zapobiegać gwałtownym uderzeniom i kontrolować zawieszenie przy kompresji przy wysokiej prędkości.
Zawór ICON CDC to zewnętrzny zawór regulowany, który ogranicza przepływ oleju do zbiornika, tworząc 10 poziomów tłumienia kompresji, co umożliwia precyzyjne dopasowanie siły tłumienia do różnych warunków terenowych.
Cechy i korzyści
Technologia zaworu CDC ICON pozwala na 10 poziomów regulacji kompresji o wysokiej rozdzielczości za pomocą jednego pokrętła
Jednoczęściowe cylindry aluminiowe, formowane na gorąco, zapewniają doskonałą odporność na korozję i jednorodną powłokę
100% możliwe do regeneracji
100% możliwe do wystrojenia
Wewnętrzna strefa uderzeniowa (Bump Zone)ICON zwiększa tłumienie o 20%, zapewniając większą kontrolę przy pełnej kompresji amortyzatora
Projekt zbiornika typu piggyback poprawia odprowadzanie ciepła, zmniejszając wypalenie amortyzatora podczas długotrwałego użytkowania
Oleje amortyzacyjne premium klasy 5WT zapewniają jednolite tłumienie zawieszenia w szerokim zakresie temperatur
Napełniona azotem konstrukcja monotubowa z zapalonym zbiornikiem piggyback
Jednoczęściowa konstrukcja tłoka digresywnego z dostosowaną charakterystyką tłumienia do pojazdu, zapewniającą niedoścignioną wydajność i komfort jazdy na drodze i w terenie
Wałek amortyzatora o średnicy 7/8”, hartowany indukcyjnie, chromowany
Łożyska kulkowe wyłożone PTFE i specyficzne dla aplikacji elementy montażowe
Elementy CNC z aluminium lotniczego 6061 zapewniające wytrzymałość i precyzję wykonania
Wyprodukowano w USA
Nie pasuje do modeli z fabrycznym zawieszeniem pneumatycznym