Wraz z licznymi zmianami w platformie RAM 1500 2019, takimi jak całkowicie nowa rama, zwiększona sztywność nadwozia oraz mniejsza masa własna, dział R&D ICON przeprowadził szczegółową analizę nowej konstrukcji pojazdu. Zmiany wprowadzone przez producenta wymagały opracowania nowych tylnych amortyzatorów ICON oraz dostosowania strojenia przednich coiloverów, aby zapewnić idealne dopasowanie i maksymalną wydajność w nowej generacji tego modelu.
Systemy zawieszenia ICON Vehicle Dynamics dla Dodge RAM 1500 są zaprojektowane z myślą o maksymalnej wydajności i kierowcach wymagających pełnej kontroli nad pojazdem. Głównym celem inżynierów ICON jest zwiększenie skoku zawieszenia i poprawa tłumienia drgań, co przekłada się na lepszą kontrolę i komfort jazdy, zarówno na asfalcie, jak i w terenie.
System Stage 1 zawiera dostosowane do pojazdu amortyzatory coilover 2.5”, wyposażone w wewnętrzny zbiornik, który zapewnia znakomite właściwości chłodzące. Sprężyny ICON zostały zaprojektowane tak, aby poprawić wyczucie pojazdu w pełnym zakresie skoku zawieszenia.
Te coilvery są regulowane pod względem wysokości, co umożliwia podniesienie przodu o 0-1,5” względem fabrycznej wysokości. Dzięki temu można zastosować większe, bardziej agresywne koła i opony, co zwiększa potencjał terenowy pojazdu.
Tylne amortyzatory ICON 2.0 Aluminum Series monotube posiadają specjalne dostrojenie, które zachowuje równowagę pracy zawieszenia między przednią i tylną osią.
Zawieszenie ICON Stage 1 dla RAM 1500 (2019+) to doskonały wybór dla kierowców, którzy chcą zwiększyć możliwości swojego pickupa, zarówno na utwardzonych drogach, jak i w wymagającym terenie.
Cechy i korzyści
Regulowane coilvery umożliwiają podniesienie przodu o 0-1,5”, co pozwala na montaż większych i bardziej agresywnych opon
Amortyzatory ICON posiadają dostosowane do pojazdu strojenie, zapewniające lepszą wydajność i wyższą jakość jazdy
Pasuje do wersji 2WD i 4WD
Elementy CNC wykonane z lotniczego aluminium 6061, zapewniające wysoką trwałość i precyzję
Amortyzatory są w pełni serwisowalne – można je regenerować i dostosowywać charakterystykę tłumienia
100% system montowany na śruby – brak konieczności wiercenia, cięcia czy spawania podczas instalacji