Wraz z licznymi zmianami wprowadzonymi w platformie RAM 1500 od 2019 roku, takimi jak całkowicie nowa rama, zwiększona sztywność nadwozia oraz zmniejszona masa pojazdu, dział badawczo-rozwojowy ICON przeprowadził dogłębną analizę nowej konstrukcji. Zmiany fabryczne wymusiły opracowanie nowych tylnych amortyzatorów ICON oraz dostosowanie strojenia przednich coiloverów, aby zapewnić optymalne dopasowanie i maksymalną wydajność zawieszenia.
Zawieszenia ICON Vehicle Dynamics dla Dodge Ram 1500 zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej wydajności i kierowcach wymagających doskonałej kontroli pojazdu. Głównym celem inżynierów ICON było zwiększenie skoku zawieszenia i zdolności tłumienia, co przekłada się na znakomite właściwości jezdne zarówno na asfalcie, jak i w terenie.
System Stage 5 zawiera specjalnie dostrojone 2,5-calowe coilvery z wewnętrznym zbiornikiem, który zapewnia doskonałe właściwości chłodzące, oraz autorskie sprężyny ICON, które gwarantują lepsze wyczucie pojazdu w całym zakresie pracy zawieszenia. Coilvery te oferują regulację wysokości od 0 do 1,5" powyżej standardowego prześwitu, co umożliwia montaż większych i bardziej agresywnych kół oraz opon.
W zestawie znajdują się również górne wahacze rurowe ICON ze stalowej konstrukcji, które zwiększają wytrzymałość układu zawieszenia oraz poprawiają geometrię zawieszenia, co przekłada się na bardziej przewidywalne prowadzenie. Tylne amortyzatory ICON 2.5 Aluminum Series CDCV posiadają zbiorniki piggyback i oferują możliwość regulacji tłumienia kompresji. W połączeniu z tylnymi sprężynami o podwójnej sztywności i podniesieniem 1,5", system ten idealnie równoważy wydajność zawieszenia na osi przedniej i tylnej.
Górne wahacze w tym systemie wyposażone są w opatentowany przegub Delta Joint ICON. Delta Joint to wzmocniony przegub kulowy o wysokim kącie pracy, który łączy trwałość przegubu kulowego z osiągami klasycznego uniballa. Standardowe przeguby uniball oferują dużą swobodę ruchu wahaczy, jednak mają ograniczoną odporność na warunki atmosferyczne. Delta Joint posiada cynkowaną obudowę, zapewniającą odporność na korozję, oraz solidne uszczelnienie smarowe, które chroni wnętrze przegubu przed brudem, wodą i innymi zanieczyszczeniami. Konstrukcja metal-metal oraz możliwość smarowania zapewniają długowieczność i cichą pracę, jednocześnie oferując większą wytrzymałość niż uniball oraz większy zakres ruchu niż tradycyjny przegub kulowy.
System ICON Vehicle Dynamics Stage 5 dla RAM 1500 2019+ to doskonały wybór dla kierowców, którzy chcą znacząco zwiększyć możliwości swojego pickupa zarówno na drodze, jak i w trudnym terenie.
Cechy i korzyści
- Regulowane coilvery (zakres podniesienia od 0 do 1,5”) umożliwiają montaż większych i bardziej agresywnych opon
- Opatentowany przegub Delta Joint (U.S. Pat. 10,731,700) łączy trwałość i odporność na warunki atmosferyczne przegubu kulowego z osiągami uniballa
- Podwójne tylne sprężyny o skoku 1,5” zapewniają lepszy komfort jazdy i zwiększoną wydajność zawieszenia
- Kompatybilność z wersjami 2WD i 4WD
- Elementy CNC z aluminium lotniczego 6061 zapewniające wysoką wytrzymałość i precyzję wykonania
- Amortyzatory w pełni serwisowalne – możliwość ponownego napełnienia i dostosowania charakterystyki pracy
- Montaż typu bolt-on – brak konieczności wiercenia, cięcia czy spawania podczas instalacji
- Amortyzatory ICON 2.5 Series dostrojone specjalnie dla tego modelu pojazdu, co gwarantuje najlepszą jakość jazdy i osiągi
- Regulowany zawór CDC (Compression Damping Control) umożliwia łatwą zmianę tłumienia kompresji, dostosowaną do różnych warunków terenowych i obciążenia pojazdu
- Korpusy amortyzatorów zabezpieczone powłoką CAD przed korozją, wyposażone w wytrzymałe wałki 7/8”
- Tylne amortyzatory ICON 2.5 Aluminum Series z jednoczęściowymi cylindrami z tłoczonego aluminium i wałkami 7/8” dla maksymalnej trwałości
- Łożyska FK dla wydłużonej żywotności i minimalnego odkształcenia
- Górne wahacze ICON poprawiają geometrię zawieszenia, zapewniając bardziej przewidywalne prowadzenie
- Wyprodukowano w USA
Nie pasuje do RAM TRX