ICON Vehicle Dynamics zaprojektowało systemy zawieszenia dla Ram 1500 (2019-2023) z myślą o maksymalnej wydajności i wymagających kierowcach. Głównym celem inżynierów ICON było zwiększenie skoku zawieszenia i zdolności tłumienia drgań, co przekłada się na doskonałą kontrolę nad pojazdem oraz komfort jazdy zarówno na drodze, jak i w terenie.
Zestaw Stage 1 obejmuje dostrojone do pojazdu coilovery 2.5” z wewnętrznym zbiornikiem, który zapewnia znakomite właściwości chłodzące, oraz sprężyny zaprojektowane przez ICON dla lepszej reakcji zawieszenia na całym zakresie skoku. Coilovery umożliwiają regulację wysokości prześwitu w zakresie 2-3” w stosunku do fabrycznej wysokości, co pozwala na zastosowanie większych i bardziej agresywnych zestawów kół oraz opon. Dłuższa konstrukcja tych amortyzatorów zwiększa osiągi, poprawiając skok przedniego zawieszenia.
Górne wahacze stalowe ICON Delta Joint nie tylko zwiększają wytrzymałość i trwałość, ale także pomagają zachować fabryczne parametry geometrii zawieszenia, jednocześnie zwiększając kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster) w stosunku do serii. Dzięki temu możliwe jest prawidłowe ustawienie zbieżności przy podniesieniu pojazdu.
Tylne amortyzatory ICON 2.0 Aluminum Series z wewnętrznym zbiornikiem zostały dostrojone specjalnie do Ram 1500, aby zrównoważyć pracę zawieszenia na osi przedniej i tylnej, co skutkuje płynną i stabilną jazdą w każdych warunkach.
Zestaw zawieszenia ICON Vehicle Dynamics Stage 1 dla Ram 1500 (2019-2023) to doskonały wybór dla kierowców, którzy chcą zwiększyć możliwości swojego pickupa zarówno na asfalcie, jak i w terenie.
Delta Joint – innowacyjna technologia ICON
Zestaw ten wyposażono w górne wahacze ICON z opatentowanym przegubem Delta Joint. Delta Joint to wytrzymały przegub kulowy o dużym kącie pracy, który łączy trwałość standardowego przegubu kulowego z osiągami uniballa. W przeciwieństwie do tradycyjnych uniballi, które świetnie sprawdzają się w off-roadzie, ale są podatne na zabrudzenia i korozję, Delta Joint został zabezpieczony ocynkowaną obudową oraz uszczelnieniem smarowym, które chroni jego wewnętrzne komponenty przed zanieczyszczeniami.
Konstrukcja metal-metal i możliwość smarowania zwiększają trwałość Delta Joint, zapewniając jednocześnie cichą i płynną pracę. To rozwiązanie łączy w sobie najlepsze cechy uniballi i standardowych przegubów kulowych, oferując większą wytrzymałość oraz większy zakres ruchu w porównaniu do tradycyjnych sworzni kulowych.
Cechy i Korzyści
- Zwiększony skok zawieszenia i poprawiona jakość jazdy bez wpływu na zdolność holowania
- Dostrojone do pojazdu amortyzatory przednie i tylne zapewniające lepsze tłumienie drgań i kontrolę nad pojazdem
- Regulowane coilovery umożliwiają podniesienie przodu o 2-3” względem fabrycznej wysokości
- Korpusy amortyzatorów o średnicy 2.5” pokryte powłoką CAD odporną na korozję, z wałkami o średnicy 7/8”
- Górne wahacze rurowe z przegubami kulowymi Delta Joint zapewniające większą wytrzymałość, trwałość oraz szerszy zakres regulacji geometrii zawieszenia
- Tylne amortyzatory ICON 2.0 Aluminum Series z wewnętrznym zbiornikiem i polerowanymi wałkami o średnicy 5/8”
- Komponenty CNC z aluminium lotniczego 6061 dla maksymalnej trwałości
- Łożyska FK rod end zapewniające dłuższą żywotność i minimalne ugięcie
- 100% system bolt-on – brak konieczności wiercenia, cięcia czy spawania
- Wyprodukowano w USA
Nie pasuje do RAM TRX