Zawieszenie ICON Vehicle Dynamics dla Ram 1500 (2019-2023) zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnej wydajności i wymagających kierowcach. Głównym celem inżynierów ICON było zwiększenie skoku zawieszenia oraz zdolności tłumienia drgań, co przekłada się na doskonałą kontrolę nad pojazdem i komfort jazdy zarówno na drodze, jak i w terenie.
Zestaw Stage 2 zawiera specjalnie dostrojone coilovery o średnicy 2,5” z wewnętrznym zbiornikiem, zapewniającym doskonałe właściwości chłodzące oraz sprężyny ICON, które gwarantują lepsze wyczucie pojazdu w pełnym zakresie skoku zawieszenia. Coilovery umożliwiają regulację wysokości prześwitu od 2 do 3” względem fabrycznej wysokości, co pozwala na montaż większych i bardziej agresywnych kół i opon. Dzięki wydłużonej konstrukcji zwiększają skok przedniego zawieszenia.
Górne aluminiowe wahacze Delta Joint nie tylko zapewniają większą wytrzymałość i trwałość, ale również utrzymują fabryczne wartości geometrii zawieszenia, umożliwiają regulację kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster) i kąta pochylenia koła (camber) oraz pozwalają na prawidłową zbieżność kół przy podniesionym zawieszeniu.
Dwustopniowe tylne sprężyny łączą komfort jazdy w normalnym zakresie skoku z większą odpornością na dobicia i doskonałą wydajnością w terenie. Podnoszą tył pojazdu o 1,5” względem fabrycznej wysokości, zapewniając równe ustawienie przodu i tyłu pojazdu.
Tylne amortyzatory ICON 2.0 Aluminum Series z wewnętrznym zbiornikiem i specjalnym strojeniem pod dany pojazd zapewniają idealną równowagę między przednim a tylnym zawieszeniem, poprawiając kontrolę nad pojazdem i właściwości jezdne w każdych warunkach.
Delta Joint – połączenie wytrzymałości i wydajności
System zawiera górne wahacze z opatentowanymi przegubami Delta Joint, które łączą trwałość klasycznego sworznia kulowego z możliwościami ruchu uniballa. Standardowe uniballe świetnie sprawdzają się w zapewnieniu swobody ruchu zawieszenia, ale są podatne na zabrudzenia i korozję, co zmniejsza ich trwałość w codziennej eksploatacji.
Przegub Delta Joint posiada ocynkowaną obudowę odporną na korozję oraz uszczelnienie smarowe, które zapobiega przedostawaniu się brudu do wnętrza przegubu. Konstrukcja metal-metal oraz możliwość smarowania wydłużają żywotność przegubu, jednocześnie zapewniając cichą i płynną pracę.
To unikalne rozwiązanie ICON przewyższa standardowe uniballe pod względem trwałości, a jednocześnie oferuje większy zakres ruchu niż klasyczne sworznie kulowe, co czyni go idealnym wyborem dla pojazdów użytkowanych zarówno na drodze, jak i w terenie.
Cechy i korzyści
- Zwiększony skok zawieszenia i poprawiona jakość jazdy względem fabrycznego zawieszenia – bez wpływu na zdolność holowania
- Amortyzatory przednie i tylne o specjalnym strojeniu pod dany pojazd, zapewniające lepszą kontrolę i tłumienie drgań
- Regulowane coilovery pozwalają na podniesienie przodu o 2-3” względem fabrycznej wysokości
- Korpusy amortyzatorów o średnicy 2,5” pokryte powłoką antykorozyjną CAD z wałkami o średnicy 7/8”
- Górne aluminiowe wahacze Billet z przegubami Delta Joint zapewniają większą wytrzymałość, trwałość oraz możliwość regulacji geometrii zawieszenia bez demontażu
- Tylne amortyzatory ICON 2.0 Aluminum Series z wewnętrznym zbiornikiem i polerowanymi wałkami 5/8”
- Tylne sprężyny o podwójnym stopniowaniu poprawiają komfort jazdy i osiągi w terenie, zapewniając 1,5” podniesienia tylnej osi
- Komponenty wykonane z lotniczego aluminium 6061 CNC dla maksymalnej trwałości
- Łożyska FK rod end dla dłuższej żywotności i minimalnych luzów
- W pełni bolt-on – brak konieczności wiercenia, cięcia lub spawania podczas montażu
- Wyprodukowano w USA
Nie pasuje do RAM TRX