Przegląd
Zawieszenie ICON Vehicle Dynamics dla Ram 1500 2019-2023 zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnej wydajności i wymagających kierowcach. Głównym celem inżynierów ICON jest zwiększenie skoku zawieszenia i zdolności tłumienia, co przekłada się na doskonałą kontrolę nad pojazdem i wysoką jakość jazdy, zarówno na drodze, jak i w terenie.
Zestaw Stage 3 zawiera dostosowane do pojazdu coilovery 2.5” zewnętrznymi zbiornikami, zapewniające wyjątkowe właściwości chłodzące oraz sprężyny ICON, które gwarantują doskonałe wyczucie pojazdu w pełnym zakresie skoku zawieszenia. Coilovery umożliwiają także regulację wysokości prześwitu od 2 do 3" względem fabrycznej wysokości, co pozwala na montaż większych i bardziej agresywnych kół oraz opon. Ich zwiększona długość w porównaniu do fabrycznych komponentów poprawia wydajność, zwiększając skok przedniego zawieszenia.
Górne, rurowe wahacze Delta Joint nie tylko zwiększają wytrzymałość i trwałość, ale także pozwalają utrzymać fabryczne ustawienia geometrii zawieszenia, zwiększając wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (caster) oraz umożliwiając prawidłową regulację geometrii zawieszenia przy podniesionej wysokości.
Zastosowany tylny układ zawieszenia o podwójnym stopniowaniu zapewnia bardziej miękką charakterystykę w standardowej pozycji oraz większą odporność na dobicia w ekstremalnych warunkach terenowych, co przekłada się na wyjątkowy komfort na drodze i doskonałą wydajność w terenie.
Zwiększona wysokość tyłu o 1,5" względem fabrycznej pozycji pozwala na uzyskanie bardziej wypoziomowanej sylwetki pojazdu. Tylne amortyzatory ICON 2.5 Aluminum Series piggyback reservoir oferują dostosowane do pojazdu tłumienie, które zrównoważa charakterystykę jazdy pomiędzy przednią i tylną osią.
System ICON Vehicle Dynamics Stage 3 to doskonały wybór dla kierowców, którzy chcą poprawić możliwości swojego Ram 1500 zarówno na drodze, jak i w terenie.
Technologia Delta Joint
Zestaw wykorzystuje opatentowane przez ICON przeguby Delta Joint, które łączą trwałość przegubu kulowego z właściwościami typowego uniballa. W standardowych uniballach wahacze mogą poruszać się bez większych oporów, jednak ich słabą stroną jest ekspozycja na warunki atmosferyczne, co może prowadzić do szybszego zużycia.
Delta Joint posiada ocynkowaną obudowę, zapewniającą pierwszą warstwę ochrony przed korozją, oraz szczelną osłonę smarową, zapobiegającą dostawaniu się zanieczyszczeń do wnętrza przegubu. Konstrukcja metal-metal oraz możliwość smarowania wydłużają trwałość przegubu, jednocześnie zapewniając cichą i płynną pracę.
To sprawia, że Delta Joint łączy w sobie najlepsze cechy uniballa i przegubu kulowego, oferując większą wytrzymałość niż standardowy uniball i jednocześnie pozwalając na większy zakres ruchu niż tradycyjny przegub kulowy.