Systemy zawieszenia ICON Vehicle Dynamics dla Ram 1500 (2019-2023) zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej wydajności i kierowcach oczekujących najlepszych osiągów. Głównym celem inżynierów ICON jest zwiększenie skoku zawieszenia oraz poprawa zdolności tłumienia drgań, co przekłada się na doskonałą kontrolę nad pojazdem i wysoką jakość jazdy zarówno na asfalcie, jak i w terenie.
Zestaw Stage 4 zawiera dostosowane do pojazdu amortyzatory coilover 2,5”, wyposażone w zbiorniki zewnętrzne CDCV, które zapewniają wyjątkowe właściwości chłodzące. Sprężyny ICON zostały zaprojektowane tak, aby poprawić wyczucie pojazdu w pełnym zakresie skoku zawieszenia.
Te coilvery są regulowane pod względem wysokości, co pozwala na podniesienie przodu o 2-3” względem fabrycznej wysokości. Dzięki temu można zastosować większe, bardziej agresywne koła i opony, a ich większa długość w porównaniu do fabrycznych elementów zwiększa skok przedniego zawieszenia, poprawiając osiągi.
Górne wahacze rurowe Delta Joint nie tylko zwiększają wytrzymałość i trwałość, ale także pomagają utrzymać fabryczne wartości geometrii zawieszenia, zwiększając kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster) w porównaniu do fabrycznych ustawień. Pozwalają również na prawidłową geometrię kół przy podniesieniu pojazdu.
Tylne sprężyny o podwójnej sztywności zapewniają bardziej miękką charakterystykę w standardowej pozycji, ale jednocześnie większą sztywność w zakresie obciążenia, co gwarantuje komfort jazdy na drodze oraz doskonałą odporność na dobicia i lepszą wydajność w terenie. Podniesienie tylnej osi o 1,5” względem fabrycznej wysokości pozwala uzyskać równą linię pojazdu przód-tył.
Tylne amortyzatory ICON 2.5 Aluminum Series CDCV ze zbiornikami typu piggyback posiadają specjalne dostrojenie, które zachowuje równowagę pracy zawieszenia między przednią i tylną osią. Zewnętrznie regulowane zawory ICON CDC pozwalają na kontrolę przepływu oleju do zbiornika, oferując 10 poziomów siły tłumienia kompresji – od miękkiego do twardego.
Delta Joint – Nowa Generacja Przegubów Kulowych
Górne wahacze w tym systemie wykorzystują opatentowany przegub Delta Joint od ICON. Jest to wytrzymały przegub kulowy o wysokim kącie pracy, który łączy trwałość tradycyjnego przegubu kulowego z osiągami przegubu uniball.
Standardowe przeguby uniball dobrze radzą sobie z pracą wahaczy przy minimalnym oporze, ale ich słabością jest podatność na uszkodzenia spowodowane czynnikami atmosferycznymi. Przegub Delta Joint posiada ocynkowaną obudowę, która stanowi pierwszą warstwę ochrony przed korozją, a dodatkowe uszczelnienie smarowe skutecznie zabezpiecza wnętrze przegubu przed zanieczyszczeniami.
Dzięki metalowej konstrukcji oraz możliwości smarowania, Delta Joint cechuje się wyjątkową trwałością, a jednocześnie zapewnia cichą i płynną pracę. Jego kluczową zaletą jest połączenie najlepszych cech uniballa i tradycyjnego przegubu kulowego – jest trwalszy niż uniball, a jednocześnie zapewnia większą swobodę ruchu niż standardowy przegub kulowy.
Cechy i korzyści
- Zwiększony skok zawieszenia i lepsza jakość jazdy w porównaniu do fabrycznego zawieszenia, bez wpływu na zdolność holowania
- Dostosowane do pojazdu amortyzatory przednie i tylne, zapewniające lepsze tłumienie drgań i większą kontrolę nad pojazdem
- Regulowane coilvery ze zdalnym zbiornikiem, umożliwiające podniesienie przodu o 2-3” względem fabrycznej wysokości
- Przednie coilvery serii 2.5 ze zbiornikami zdalnymi, poprawiające chłodzenie amortyzatorów i wydajność zawieszenia
- Odporne na korozję korpusy amortyzatorów coilover pokryte powłoką CAD, wyposażone w wałki o średnicy 7/8”
- Górne rurowe wahacze z przegubami Delta Joint, zapewniające większą wytrzymałość, trwałość oraz szerszy zakres regulacji geometrii zawieszenia (caster i camber)
- Tylne amortyzatory 2.5 Aluminum Series typu piggyback ze zbiornikami zewnętrznymi, wyposażone w polerowane wałki 7/8”
- Wszystkie amortyzatory wyposażone w zawory CDC, oferujące 10 poziomów regulacji tłumienia kompresji, od miękkiego do twardego
- Tylne sprężyny o podwójnej sztywności, poprawiające wydajność zawieszenia i komfort jazdy, zapewniające 1,5” liftu tylnej osi
- Komponenty CNC wykonane z lotniczego aluminium 6061, zapewniające wysoką wytrzymałość i precyzję wykonania
- Łożyska FK w końcówkach drążków, gwarantujące większą trwałość i minimalne odkształcenia
- 100% system montowany na śruby – brak konieczności wiercenia, cięcia czy spawania podczas instalacji
- Wyprodukowano w USA
Nie pasuje do RAM TRX