Zawieszenie ICON Vehicle Dynamics Stage 5 do Forda Bronco 2021-2023 to najbardziej zaawansowany zestaw zawieszenia, który zapewnia maksymalny skok, doskonałą jakość jazdy i najwyższą wydajność zarówno na drodze, jak i w terenie.
Zestaw zawiera precyzyjnie dostrojone amortyzatory coilover z zewnętrznymi zbiornikami oleju, które umożliwiają regulację wysokości zawieszenia:
3-4 cale z przodu
2-3 cale z tyłu(dla 4-drzwiowych modeli bez pakietu Sasquatch)
Maksymalny skok zawieszenia i gotowość na większe opony
11,5 cala skoku zawieszenia z przodu
14 cali skoku zawieszenia z tyłu(przy zastosowaniu opon 35x12.50)
Możliwość stosowania opon 37” i większych – wymaga opcjonalnych ograniczników skoku (sprzedawane oddzielnie)
W modelach bez pakietu Sasquatch konieczne jest usunięcie fabrycznych belek przeciwwypadkowych (crash bars)
ICON oferuje zestaw High Clearance Crash Bar, który umożliwia montaż większych opon przy zachowaniu ochrony
Zaawansowana konstrukcja i trwałość
Zewnętrzne zbiorniki oleju (remote reservoirs) – zwiększona objętość oleju i powierzchnia odprowadzania ciepła, co zapobiega przegrzewaniu i utracie skuteczności amortyzatorów
Tylne coilovery montowane w orientacji „sztycą do góry” – zwiększona trwałość i lepsze odprowadzanie ciepła
Progresywne sprężyny o podwójnej charakterystyce ICON – większa nośność dla pojazdów przewożących dodatkowy sprzęt
Precyzyjnie obrabiane komponenty CNC z aluminium lotniczego 6061 – lekkość i wytrzymałość
Korpusy amortyzatorów pokryte odporną na korozję powłoką CAD
Górne wahacze z aluminium Billet – precyzyjna regulacja geometrii zawieszenia
Zestaw Stage 5 zawiera górne wahacze z aluminium Billet, które umożliwiają:
Regulację kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster) oraz kąta pochylenia koła (camber) – poprawia stabilność jazdy i kontrolę nad pojazdem
Patentowany przegub Delta Joint PRO – zapewnia do 90° ruchu, zwiększając elastyczność zawieszenia i jego zdolność do pracy w trudnym terenie
Tylne dolne wahacze z aluminium Billet – większa wytrzymałość i lepsza artykulacja zawieszenia
Zwiększony prześwit i większa odporność na obciążenia terenowe
Bezobsługowe tuleje dwuwarstwowe oraz masywne przeguby FK – zapewniają maksymalną swobodę ruchu i komfort jazdy
Możliwość regulacji długości wahaczy na pojeździe – precyzyjne dostosowanie geometrii zawieszenia
Wymienne osłony przed uderzeniami o skały (rock skids) – dodatkowa ochrona w trudnym terenie
Łatwa instalacja i możliwość personalizacji
100% Bolt-on – brak konieczności wiercenia, cięcia czy spawania
Możliwość regeneracji i wystrojenia – amortyzatory można serwisować i dostosowywać do indywidualnych potrzeb
Zawieszenie ICON Stage 5 to najbardziej kompleksowe rozwiązanie dla ekstremalnych entuzjastów off-roadu, którzy oczekują maksymalnej kontroli, wytrzymałości i płynności jazdy w najtrudniejszych warunkach terenowych.
Cechy i korzyści
Poprawiona wydajność zawieszenia i komfort jazdy w porównaniu do fabrycznego zawieszenia
Maksymalny skok zawieszenia:
11,5 cala z przodu
14 cali z tyłu(przy zastosowaniu opon 35”)
Dedykowane amortyzatory coilover z zewnętrznymi zbiornikami oleju – zapewniają lepsze tłumienie i kontrolę nad pojazdem nawet w ekstremalnych warunkach
Regulowana wysokość zawieszenia:
3-4 cale z przodu
2-3 cale z tyłu(dla 4-drzwiowych modeli bez pakietu Sasquatch)
Łożyska sferyczne z powłoką PTFE – większa trwałość i minimalne odchylenia
Komponenty CNC wykonane z aluminium lotniczego 6061 – lekkie i wyjątkowo wytrzymałe
Korpusy amortyzatorów pokryte odporną na korozję powłoką CAD oraz sztyce o średnicy 7/8 cala
Progresywne sprężyny ICON o podwójnej charakterystyce – zwiększona nośność dla Bronco z dodatkowym wyposażeniem
Dolne mocowania drążków CNC z wytrzymałego stopu – większa wytrzymałość i odporność na uderzenia
Górne wahacze z aluminium Billet – większa wytrzymałość i precyzja prowadzenia
Wzmocniona konstrukcja – odporna na ekstremalne warunki terenowe
Regulacja geometrii zawieszenia:
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster) – poprawia stabilność i kontrolę nad pojazdem
Kąt pochylenia koła (camber) – zapewnia lepszą przyczepność i równomierne zużycie opon
Patentowany przegub Delta Joint PRO (U.S. Pat. 10,731,700) – zapewnia do 90° ruchu, zwiększając elastyczność zawieszenia
Tylne dolne wahacze z aluminium Billet – większa wytrzymałość i lepsza artykulacja zawieszenia
Poprawiona zdolność tylnego zawieszenia do pracy w trudnym terenie
Regulacja kąta nachylenia wału napędowego (pinion angle) na pojeździe – precyzyjna kontrola geometrii
Większa wytrzymałość i prześwit – odporność na uderzenia i trudne warunki terenowe
Łatwa instalacja i możliwość personalizacji
100% Bolt-on – brak konieczności wiercenia, cięcia czy spawania
Możliwość regeneracji i wystrojenia – amortyzatory można serwisować i dostosowywać do indywidualnych potrzeb