Zawieszenie ICON Vehicle Dynamics Stage 7 do Forda Bronco 2021-2023 to najbardziej rozbudowany zestaw zawieszenia ICON, oferujący maksymalny skok zawieszenia, doskonałą jakość jazdy oraz wyjątkową wydajność zarówno na drodze, jak i w ekstremalnym terenie.
Zestaw zawiera precyzyjnie dostrojone amortyzatory coilover z zewnętrznymi zbiornikami oleju i technologią CDCV (Compression Damping Control Valve), które umożliwiają regulację wysokości zawieszenia:
- 3-4 cale z przodu
- 2-3 cale z tyłu (dla 4-drzwiowych modeli bez pakietu Sasquatch)
Dzięki zewnętrznym zbiornikom oleju, zawieszenie zachowuje optymalne parametry nawet przy intensywnym użytkowaniu w terenie, zapewniając:
- Większą objętość oleju i lepsze odprowadzanie ciepła – zapobiega przegrzewaniu amortyzatorów
- Minimalizację ryzyka kawitacji, eliminując spadki wydajności tłumienia
- Technologię CDCV – pozwala na precyzyjne dostrojenie tłumienia kompresji, dostosowując zawieszenie do:
- Jazdy miejskiej – optymalny komfort i prowadzenie
- Przepraw terenowych – kontrola nad pojazdem na skałach i nierównościach
- Szybkiej jazdy w terenie – większa odporność na przegrzewanie
Maksymalny skok zawieszenia i gotowość na większe opony
- 11,5 cala skoku zawieszenia z przodu
- 14 cali skoku zawieszenia z tyłu (przy zastosowaniu opon 35x12.50)
- Możliwość stosowania opon 37” i większych – wymaga opcjonalnych ograniczników skoku (sprzedawane oddzielnie)
- W modelach bez pakietu Sasquatch konieczne jest usunięcie fabrycznych belek przeciwwypadkowych (crash bars)
- ICON oferuje zestaw High Clearance Crash Bar, który umożliwia montaż większych opon przy zachowaniu ochrony
Zaawansowana konstrukcja i trwałość
- Tylne coilovery montowane w orientacji „sztycą do góry” – zwiększona trwałość i lepsze odprowadzanie ciepła
- Progresywne sprężyny o podwójnej charakterystyce ICON – większa nośność dla pojazdów przewożących dodatkowy sprzęt
- Precyzyjnie obrabiane komponenty CNC z aluminium lotniczego 6061 – lekkość i wytrzymałość
- Korpusy amortyzatorów pokryte odporną na korozję powłoką CAD
Rurowe górne wahacze – poprawiona geometria zawieszenia
Zestaw Stage 7 zawiera rurowe górne wahacze, które zapewniają:
- Korekcję kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster) – poprawia stabilność jazdy
- Patentowany przegub Delta Joint PRO – umożliwia do 90° ruchu, co zwiększa elastyczność zawieszenia i poprawia jego pracę w trudnym terenie
Kompletny zestaw rurowych tylnych wahaczy oraz regulowany drążek panharda
Stage 7 obejmuje pełny zestaw rurowych tylnych wahaczy (górnych i dolnych) oraz regulowany drążek panharda, zapewniając:
- Większy prześwit i odporność na obciążenia terenowe
- Lepszą artykulację tylnego zawieszenia dzięki zastosowaniu tulei bezobsługowych i masywnych przegubów FK
- Regulację długości wahaczy na pojeździe – precyzyjne dostosowanie geometrii zawieszenia
- Regulowany drążek panharda – minimalizuje naprężenia podczas pracy tylnego zawieszenia i pozwala na precyzyjne ustawienie osi pojazdu
- Optymalizację prześwitu przy maksymalnej artykulacji – zaprojektowane specjalnie pod kątem uniknięcia kolizji z bakiem paliwa
Łatwa instalacja i możliwość ustawienia
- 100% Bolt-on – brak konieczności wiercenia, cięcia czy spawania
- Możliwość regeneracji i ustawienia – amortyzatory można serwisować i dostosowywać do indywidualnych potrzeb
Zawieszenie ICON Stage 7 to najbardziej kompleksowy zestaw ICON, zapewniający maksymalną kontrolę, wytrzymałość i płynność jazdy w ekstremalnych warunkach terenowych.
Cechy i korzyści
- Poprawiona wydajność zawieszenia i komfort jazdy w porównaniu do fabrycznej konfiguracji
- Maksymalny skok zawieszenia:
- 11,5 cala z przodu
- 14 cali z tyłu (przy zastosowaniu opon 35”)
- Dedykowane amortyzatory coilover z zewnętrznymi zbiornikami oleju – zapewniają doskonałe tłumienie i kontrolę nad pojazdem nawet w ekstremalnych warunkach
- Amortyzatory wyposażone w zawory CDC – 10-stopniowa regulacja tłumienia kompresji, od miękkiego do twardego ustawienia
- Regulowana wysokość zawieszenia:
- 3-4 cale z przodu
- 2-3 cale z tyłu (dla 4-drzwiowych modeli bez pakietu Sasquatch)
- Łożyska sferyczne z powłoką PTFE – większa trwałość i minimalne odchylenia
- Precyzyjnie obrabiane komponenty CNC z aluminium lotniczego 6061 – lekkie i wyjątkowo wytrzymałe
- Korpusy amortyzatorów pokryte odporną na korozję powłoką CAD oraz sztyce o średnicy 7/8 cala
- Progresywne sprężyny ICON o podwójnej charakterystyce – zwiększona nośność dla Bronco z dodatkowym wyposażeniem
- Dolne mocowania drążków CNC z wytrzymałego stopu – większa wytrzymałość i odporność na uderzenia
Rurowe górne wahacze – większa wytrzymałość i precyzja prowadzenia
- Zwiększona trwałość i odporność – idealne do ekstremalnych warunków terenowych
- Korekcja geometrii zawieszenia:
- Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster) – poprawia stabilność i kontrolę nad pojazdem
- Kąt pochylenia koła (camber) – zapewnia lepszą przyczepność i równomierne zużycie opon
- Patentowany przegub Delta Joint PRO (U.S. Pat. 10,731,700) – zapewnia do 90° ruchu, zwiększając elastyczność zawieszenia
Rurowe tylne wahacze i regulowany drążek panharda – optymalna artykulacja i geometria zawieszenia
- Rurowe dolne wahacze tylne – poprawiają artykulację zawieszenia i umożliwiają regulację kąta nachylenia wału napędowego
- Regulowane rurowe górne wahacze tylne – poprawiają prześwit w okolicach baku paliwa przy maksymalnej artykulacji i zmniejszają naprężenia zawieszenia
- Regulowany drążek panharda – redukuje opory ruchu podczas pracy tylnego zawieszenia oraz pozwala na precyzyjne ustawienie osi pojazdu
Łatwa instalacja i możliwość ustawienia
- 100% Bolt-on – brak konieczności wiercenia, cięcia czy spawania
- Możliwość regeneracji i ustawienia – amortyzatory można serwisować i dostosowywać do indywidualnych potrzeb
Wyprodukowano w USA
Nie pasuje do Bronco Raptor