ICON Vehicle Dynamics Stage 5 to zaawansowany system zawieszenia przeznaczony dla Forda Bronco (2021-2023), który wykorzystuje precyzyjnie wykonane, indywidualnie dostrojone amortyzatory coilover z zewnętrznymi zbiornikami. Zapewniają one maksymalny skok zawieszenia oraz doskonały komfort jazdy i wydajność zarówno na drodze, jak i w terenie. Coilovery umożliwiają regulację prześwitu, pozwalając na podniesienie przodu o 2-3" oraz tyłu o 1,25-2,25" względem fabrycznej wysokości w 4-drzwiowych wersjach Bronco z pakietem Sasquatch.
Zewnętrzne zbiorniki zwiększają objętość oleju oraz powierzchnię odprowadzania ciepła, co przeciwdziała przegrzewaniu i kawitacji podczas intensywnego użytkowania. Dzięki temu amortyzatory zachowują wydajność nawet przy dużych prędkościach na nierównym terenie.
Aby dostosować pojazd do zwiększonego skoku zawieszenia i wyższego prześwitu, zestaw Stage 5 zawiera rurowe górne wahacze, które zapewniają korektę kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster) oraz wykorzystują opatentowany przegub Delta Joint PRO, zapewniający do 90° swobody ruchu.
Stage 5 poprawia również możliwości tylnego zawieszenia Bronco, zwiększając jego wytrzymałość i prześwit dzięki zastosowaniu regulowanych, rurowych dolnych wahaczy. Wahacze te posiadają bezsmarowe tuleje o podwójnej twardości na jednym końcu oraz wytrzymałe przeguby FK na drugim, co zapewnia optymalne połączenie swobody ruchu i komfortu jazdy.
Tylne amortyzatory zamontowano w układzie odwróconym (shaft-up) i wyposażono w unikalne sprężyny ICON o podwójnej progresji, które zwiększają udźwig, co jest idealnym rozwiązaniem dla osób często przewożących dodatkowe wyposażenie. Sprężyny te utrzymują doskonałe właściwości jezdne zarówno na drodze, jak i w terenie.
System zawieszenia oferuje do 11,5" skoku przedniego zawieszenia oraz 14" skoku tylnego zawieszenia w połączeniu z oponami 35x12.50. Może być także bezpiecznie używany z oponami 37” i większymi przy zastosowaniu opcjonalnych ograniczników skoku (sprzedawanych oddzielnie).
Cechy i Korzyści
- Poprawiona wydajność zawieszenia i komfort jazdy w porównaniu do fabrycznego układu
- Skok zawieszenia do 11,5" z przodu i 14" z tyłu przy zastosowaniu opon 35"
- Indywidualnie dostrojone amortyzatory coilover z zewnętrznymi zbiornikami zapewniające doskonałą amortyzację i kontrolę pojazdu nawet w ekstremalnych warunkach
- Regulowane coilovery umożliwiające podniesienie przodu o 2-3" oraz tyłu o 1,25-2,25" względem fabrycznej wysokości w 4-drzwiowych wersjach Bronco z pakietem Sasquatch
- Łożyska sferyczne z powłoką PTFE oraz dedykowane elementy montażowe
- Elementy wykonane z aluminium lotniczego 6061 CNC dla maksymalnej wytrzymałości i precyzji
- Korpusy amortyzatorów coilover z odporną na korozję powłoką CAD, wyposażone w tłoczyska o średnicy 7/8”
- Sprężyny ICON o podwójnej progresji na tylnej osi z podwyższoną sztywnością dla pojazdów z dodatkowym wyposażeniem
- Precyzyjnie obrabiane sworznie dolnych mocowań z wysokowytrzymałego stopu
- Rurowe górne wahacze dla zwiększonej wytrzymałości, trwałości oraz korekcji geometrii zawieszenia, co poprawia prowadzenie pojazdu
- Wahacze górne wyposażone w opatentowany przegub Delta Joint Pro (U.S. Pat. 10,731,700) z 90° zakresem ruchu
- Rurowe tylne dolne wahacze zwiększające swobodę ruchu tylnego zawieszenia oraz umożliwiające regulację kąta nachylenia wału napędowego
- 100% bezinwazyjna instalacja – brak konieczności wiercenia, cięcia czy spawania
- Wyprodukowano w USA
Nie pasuje do Bronco Raptor