System zawieszenia ICON Vehicle Dynamics Stage 7 dla Forda Bronco (2021-2023) wykorzystuje precyzyjnie dostrojone amortyzatory coilover z zewnętrznymi zbiornikami i zaworami CDCV, zapewniając maksymalny skok zawieszenia oraz doskonałą jakość jazdy i wydajność zarówno na drodze, jak i w terenie.
Amortyzatory coilover umożliwiają regulację wysokości, co pozwala uzyskać podniesienie przodu o 2-3” oraz tyłu o 1,25-2,25” względem fabrycznego zawieszenia w 4-drzwiowym Bronco z pakietem Sasquatch. Zewnętrzne zbiorniki znacząco zwiększają objętość oleju amortyzatora i powierzchnię odprowadzania ciepła, co zapobiega przegrzewaniu się i kawitacji podczas intensywnego użytkowania, eliminując efekt osłabienia tłumienia na skutek wzrostu temperatury.
Zawory CDC regulują przepływ oleju przy zamknięciu amortyzatora, co pozwala dostosować charakterystykę pracy zawieszenia – od komfortowej jazdy po asfalcie, przez precyzyjne manewrowanie w skałach, aż po agresywną jazdę terenową na pełnym gazie.
Aby dopasować się do zwiększonego skoku i wysokości zawieszenia, Stage 7 zawiera rurowe górne wahacze, które korygują kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster) i są wyposażone w opatentowane przeguby Delta Joint PRO, oferujące aż 90° swobody ruchu.
W zestawie znajdują się również kompletne tylne łączniki rurowe, w tym górne wahacze oraz regulowany drążek Panharda ICON. Górne wahacze zostały specjalnie zaprojektowane tak, aby zapewnić większy prześwit przy zbiorniku paliwa przy maksymalnej artykulacji zawieszenia i posiadają bezobsługowe tuleje oraz masywne końcówki FK, podobnie jak dolne wahacze.
Regulowany drążek Panharda jest wyposażony w dwuwarstwową bezobsługową tuleję oraz końcówkę FK, a jego możliwość regulacji bezpośrednio na pojeździe pozwala na idealne ustawienie geometrii tylnej osi.
Tylne amortyzatory coilover są montowane tłoczyskiem do góry i wykorzystują unikalne, dwustopniowe progresywne sprężyny ICON, które zapewniają dodatkową nośność dla pojazdów wyposażonych w dodatkowe akcesoria, jednocześnie zachowując doskonałe właściwości jezdne zarówno na drodze, jak i w terenie.
Ten system zawieszenia zapewnia do 11,5” skoku przedniego zawieszenia i 14” skoku tylnego zawieszenia przy użyciu opon 35x12.50. Może być bezpiecznie używany z oponami 37” i większymi po zastosowaniu opcjonalnych ograniczników skoku zawieszenia (sprzedawanych oddzielnie).
Cechy i Korzyści
Zwiększona wydajność zawieszenia i poprawiona jakość jazdy w porównaniu do fabrycznego zawieszenia.
Skok zawieszenia: do 11,5” z przodu / 14” z tyłu przy zastosowaniu opon 35”.
Dedykowane amortyzatory coilover z zewnętrznymi zbiornikami, specjalnie dostrojone do pojazdu, zapewniają doskonałe tłumienie i kontrolę, nawet w ekstremalnych warunkach.
Zawory CDC z 10-stopniową regulacją tłumienia kompresji – od miękkiego ustawienia po sportowe i sztywne.
Regulowana wysokość zawieszenia: podniesienie przodu o 2-3” oraz tyłu o 1,25-2,25” względem fabrycznego zawieszenia 4-drzwiowego Bronco z pakietem Sasquatch.
Łożyska sferyczne z powłoką PTFE i specjalnie dopasowane elementy montażowe.
Elementy CNC wykonane z lotniczego aluminium 6061 zapewniają wysoką wytrzymałość i niską masę.
Amortyzatory coilover z powłoką odporną na korozję (CAD) i tłoczyskami o średnicy 7/8”.
Sprężyny ICON o unikalnej, dwustopniowej progresywnej charakterystyce – zwiększona twardość tylnej sprężyny dla pojazdów z dodatkowym wyposażeniem.
Dolne mocowania drążków wykonane z obrabianego CNC stopu wysokiej wytrzymałości.
Rurowe górne wahacze zwiększające wytrzymałość i trwałość, a także korygujące kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster) dla lepszego prowadzenia pojazdu.
Wahacze UCAs z opatentowanymi przegubami Delta Joint PRO (U.S. Pat. 10,731,700), zapewniające 90° całkowitej artykulacji.
Rurowe dolne wahacze tylne poprawiające pracę zawieszenia i umożliwiające regulację kąta pochylenia wału napędowego (pinion angle).
Regulowane rurowe górne wahacze tylne, poprawiające prześwit przy zbiorniku paliwa przy maksymalnej artykulacji oraz redukujące opory w zawieszeniu.
Regulowany drążek Panharda redukujący opory w zawieszeniu podczas pracy oraz umożliwiający regulację osi tylnej bezpośrednio na pojeździe.
W pełni montaż Plug & Play – brak konieczności wiercenia, cięcia czy spawania podczas instalacji.