System Zawieszenia ICON Vehicle Dynamics Stage 8 dla Forda Bronco 2021-2023 oferuje precyzyjnie wykonane amortyzatory typu coilover z zewnętrznymi zbiornikami, dostosowane do indywidualnych potrzeb, wyposażone w CDEV, co pozwala uzyskać maksymalny skok zawieszenia oraz doskonałą jakość jazdy i wydajność zarówno w terenie, jak i na drodze. Amortyzatory te pozwalają również na regulację wysokości zawieszenia, co umożliwia uzyskanie 2-3” podniesienia z przodu oraz 1,25-2,25” podniesienia z tyłu względem fabrycznego zawieszenia 4-drzwiowego Bronco z pakietem Sasquatch.
Zewnętrzne zbiorniki znacząco zwiększają objętość oleju w amortyzatorze i powierzchnię rozpraszania ciepła, co zapobiega przegrzewaniu i kawitacji podczas intensywnego użytkowania, które mogą prowadzić do utraty skuteczności amortyzatorów. Dzięki temu, system zachowuje stałą wydajność w trudnym terenie i przy dużych prędkościach.
Topowy system zawieszenia ICON wyposażony jest w szybkie, precyzyjne elektroniczne strojenie amortyzatorów w czasie rzeczywistym, niezależnie od prędkości i terenu. Skup się na jeździe i pozwól, by ICON Intelligent Control (IIC) monitorował teren i dokonywał niemal natychmiastowych korekt poprzez elektroniczny zawór regulacji tłumienia kompresji (CDEV) w każdym amortyzatorze. Możliwość sterowania systemem bezprzewodowo za pomocą aplikacji IIC na telefonie sprawia, że po skonfigurowaniu system działa automatycznie bez potrzeby interakcji ze strony kierowcy.
Zestaw Stage 8 obejmuje górne wahacze z frezowanego aluminium, które zapewniają regulację kąta wyprzedzenia osi (caster) oraz kąta pochylenia kół (camber) w trakcie jazdy i opatentowany przegub Delta Joint PRO, umożliwiający 90 stopni swobody ruchu. Tylne wahacze z frezowanego aluminium zostały zaprojektowane tak, by zmniejszyć opory zawieszenia, oferować regulację kąta pochylenia wału napędowego (pinion angle) oraz optymalizować prześwit przy maksymalnej artykulacji, a także wyposażone są w bezsmarowe tuleje i masywne przeguby FK.
Regulowany drążek Panharda posiada dwugumowe tuleje bezsmarowe i przegub FK, a także pozwala na regulację osi tylnej bezpośrednio na pojeździe, co pozwala na precyzyjne dopasowanie do wysokości zawieszenia. Tylne amortyzatory CDEV zamontowane są w orientacji wałka do góry, a ich konstrukcja obejmuje unikalne sprężyny progresywne dwustopniowe, które zapewniają dodatkową nośność dla osób, które regularnie załadowują swoje Bronco dużą ilością wyposażenia, jednocześnie zachowując doskonałe właściwości jezdne zarówno w terenie, jak i na drodze.
System zawieszenia Stage 8 oferuje do 11,5" skoku zawieszenia z przodu i do 14" skoku z tyłu przy zastosowaniu opon 35X12.50. Można go bezpiecznie używać także z oponami 37" i większymi, gdy zastosowane zostaną opcjonalne ograniczniki skoku do góry (sprzedawane osobno).
Cechy i Korzyści
- Poprawiona wydajność zawieszenia i jakość jazdy w porównaniu do fabrycznego zawieszenia.
- Do 11,5" skoku zawieszenia z przodu / 14” z tyłu przy zastosowaniu opon 35”.
- Zawieszenie dostosowane do pojazdu: amortyzatory coilover z zewnętrznymi zbiornikami, zapewniające lepsze tłumienie i kontrolę nad pojazdem, nawet podczas intensywnego użytkowania.
- Technologia CDE Valve firmy ICON umożliwia regulację tłumienia kompresji w pojeździe oraz aktywną regulację za pomocą systemu ICON Intelligent Control (IIC).
- ICON Intelligent Control (IIC) wykorzystuje czujniki pokładowe do monitorowania sił G i ruchów podwozia pojazdu, a także ustawień użytkownika, aby aktywnie wprowadzać niemal natychmiastowe zmiany w tłumieniu kompresji.
- Regulowane amortyzatory coilover pozwalają na podniesienie 2-3" z przodu oraz 1,25-2,25” z tyłu względem fabrycznego zawieszenia 4-drzwiowego Bronco z pakietem Sasquatch.
- Sferyczne łożyska wyściełane PTFE i dedykowane elementy montażowe.
- Komponenty CNC wykonane z aluminium lotniczego klasy 6061.
- Amortyzatory o korpusach odpornych na korozję, pokryte powłoką CAD, z wałkami o średnicy 7/8”.
- Sprężyny coilover zaprojektowane przez ICON, wyposażone w unikalną konstrukcję podwójnej sprężyny tylnego zawieszenia, dostosowaną do ciężej wyposażonych Bronco.
- Wysokiej wytrzymałości, CNC frezowane dolne bolce.
- Wahacze górne z frezowanego aluminium (UCA), które zapewniają dodatkową wytrzymałość, trwałość oraz regulację kąta wyprzedzenia osi i kąta pochylenia kół w trakcie jazdy, co optymalizuje właściwości jezdne.
- Wahacze górne wyposażone w opatentowany (U.S. Pat. 10,731,700) przegub Delta Joint Pro z 90 stopniami swobody ruchu.
- Frezowane tylne dolne wahacze poprawiają artykulację tylnego zawieszenia oraz pozwalają na regulację kąta pochylenia wału napędowego.
- Regulowane tylne górne wahacze poprawiają prześwit nad zbiornikiem paliwa przy maksymalnej artykulacji i pomagają w dalszym uwolnieniu zawieszenia od zablokowania.
- Regulowany drążek Panharda pomaga w uwolnieniu oporów przy ruchu tylnego zawieszenia i zapewnia regulację osi tylnej na pojeździe.
- System 100% bolt-on - brak potrzeby wiercenia, cięcia lub spawania podczas montażu.
- Wyprodukowano w USA
Nie pasuje do Bronco Raptor