Zawieszenie Stage 5 do Toyota 4Runner 2003-2009 / FJ Cruiser 2007-2009 znacząco poprawia osiągi pojazdu zarówno na drodze, jak i w terenie. Zestaw zawiera komponenty z wersji Stage 4 – górne wahacze z frezowanego aluminium z przegubami Delta Joint, tylne amortyzatory 2.5 Aluminum Series Remote Reservoir, tylne sprężyny podnoszące o 2” oraz rurowe tylne dolne wahacze, ale dodatkowo został wyposażony w amortyzatory coilover 2.5 Series Remote Reservoir o zwiększonym skoku, zapewniające jeszcze lepsze tłumienie przodu i tyłu pojazdu.
Dzięki zastosowaniu zewnętrznych zbiorników, amortyzatory mają większą objętość oleju i lepsze chłodzenie, co pozwala na intensywną pracę zawieszenia przez dłuższy czas bez ryzyka utraty skuteczności. Tylne amortyzatory 2.5 Aluminum Series Remote Reservoir posiadają technologię "Bump Zone", która znacząco zwiększa tłumienie w ostatnich 2” skoku zawieszenia, eliminując twarde dobicia i poprawiając kontrolę nad pojazdem w trudnym terenie.
Dolne wahacze ICON z frezowanego aluminium są znacznie wytrzymalsze od fabrycznych, wyposażone w smarowalne, dwustopniowe tuleje, a także możliwość precyzyjnej regulacji na pojeździe dzięki zastosowaniu podwójnego regulatora ICON. Zapewniają również prawidłową geometrię roll steer, co przekłada się na doskonałe właściwości jezdne na drodze i w terenie.
Zestaw zawiera górne wahacze z opatentowanymi przegubami ICON Delta Joint. Delta Joint to wytrzymały przegub kulowy o dużym zakresie pracy, który łączy trwałość klasycznego przegubu kulowego z właściwościami przegubu uniball. Standardowy uniball dobrze sprawdza się pod kątem artykulacji zawieszenia, ale jego główną wadą w codziennej eksploatacji jest narażenie na działanie czynników zewnętrznych. Delta Joint posiada ocynkowaną obudowę chroniącą przed korozją oraz uszczelnienie smarowe, które zapobiega dostawaniu się zanieczyszczeń do wnętrza przegubu. Konstrukcja metal-metal oraz możliwość smarowania wydłużają żywotność przegubu, jednocześnie zapewniając cichą pracę. To rozwiązanie łączy najlepsze cechy przegubów uniball i kulowych, oferując większą wytrzymałość oraz większy zakres pracy niż standardowy przegub kulowy.
Cechy i korzyści
Zwiększony skok zawieszenia i lepszy komfort jazdy w porównaniu do fabrycznego zawieszenia
Montaż bolt-on – brak konieczności cięcia lub spawania podczas instalacji
Amortyzatory przednie i tylne dostrojone pod konkretny pojazd dla lepszej kontroli i tłumienia
Regulowane amortyzatory coilover umożliwiają podniesienie przodu w zakresie 0-3,5”
Amortyzatory coilover Remote Reservoir o zwiększonym skoku w połączeniu z górnymi wahaczami ICON zapewniają większy skok zawieszenia z przodu
Tylne dolne wahacze z frezowanego aluminium umożliwiają regulację kąta pochylenia wału napędowego na pojeździe
Elementy CNC z aluminium lotniczego 6061
Korpus amortyzatora coilover pokryty odporną na korozję powłoką CAD z tłoczyskiem 7/8”
Przeguby FK Rod End zapewniające większą trwałość i minimalne ugięcie
Tylne amortyzatory 2.5 Aluminum Series Remote Reservoir z tłoczyskami 7/8”