System zawieszenia Stage 6 ICON dla Toyota 4Runner 2003-2009 / FJ Cruiser 2007-2009 zapewnia znaczący wzrost wydajności pojazdu zarówno na drodze, jak i w terenie. System ten zawiera komponenty z zestawu Stage 5 – billet aluminiowy zestaw górnych wahaczy Delta Joint, amortyzatory 2.5 Series z wewnętrznymi zbiornikami z przodu i z tyłu, 2” tylne sprężyny oraz billet aluminiowy zestaw dolnych tylnych łączników – ale dodatkowo dodano billet aluminiowy zestaw górnych tylnych łączników oraz regulowaną tylną belkę trakcyjną. Te dodatki poprawiają wytrzymałość i trwałość, jednocześnie umożliwiając pełną kontrolę nad regulacjami zawieszenia tylnego.
Zbiornik wewnętrzny w amortyzatorach umożliwia zwiększenie objętości oleju w amortyzatorach i poprawę chłodzenia, dzięki czemu tylna część pojazdu może pracować dłużej bez zauważalnej utraty wydajności. Amortyzatory tylne z serii 2.5 Aluminum Series z wewnętrznym zbiornikiem dodatkowo wyposażono w technologię „Bump Zone”, która znacząco zwiększa zdolność tłumienia w ostatnich 2” skoku kompresji, zapobiegając nagłemu uderzeniu dna i zapewniając pojazdowi bardziej kontrolowaną jakość jazdy na różnorodnym terenie. Billet aluminiowe dolne łączniki ICON są znacznie silniejsze niż fabryczne, posiadają smarowane podwójne tuleje i mogą być regulowane w celu uzyskania optymalnego kąta wału. Ponadto, te łączniki zostały zaprojektowane z myślą o prawidłowej geometrii wychylenia nadwozia, zapewniając najlepszą możliwą kontrolę trakcji na drodze i w terenie.
System zawiera górne wahacze z patentowanym przez ICON przegubem Delta Joint. Delta Joint to wytrzymały, wysokokątny przegub kulowy, który łączy trwałość przegubu kulowego z cechami wydajnościowymi tradycyjnego uniballa. Podczas gdy standardowy uniball pozwala na ruchy wahaczy pojazdu z minimalnym oporem, ma on naturalną słabość, którą widać w codziennym użytkowaniu – wystawienie na działanie warunków atmosferycznych. Delta Joint posiada cynkowaną obudowę, zapewniającą pierwszą warstwę ochrony przed korozją, a także trudną do uszkodzenia uszczelkę smarową, która chroni przed szkodliwymi elementami wewnątrz przegubu. Konstrukcja metal-metal i smarowalny design zwiększają trwałość Delta Joint, umożliwiając jednocześnie cichą pracę. Co wyróżnia Delta Joint, to połączenie najlepszych cech obydwu typów przegubów – jest bardziej wytrzymały niż uniball i jednocześnie umożliwia większy kąt pracy niż tradycyjny przegub kulowy.
Cechy i korzyści
Zwiększony skok zawieszenia i jakość jazdy w porównaniu do standardu
Regulowany tylny drążek reakcyjny dla prawidłowego ustawienia tylnej osi pojazdu
System bolt-on, co oznacza brak potrzeby cięcia lub spawania przy montażu
Dopasowane do pojazdu amortyzatory z przodu i z tyłu, zapewniające doskonałe tłumienie wstrząsów i kontrolę
Regulowane amortyzatory coilover zapewniające wysokość podniesienia przodu w zakresie 0-3,5"
Amortyzatory coilover z wydłużonym skokiem i zbiornikami zewnętrznymi dopasowane do wahaczy górnych ICON, zapewniające zwiększony skok zawieszenia z przodu
Górne i dolne wahacze tylne z frezowanego aluminium z możliwością regulacji kąta ustawienia tylnego tłoczyska
Komponenty z frezowanego aluminium klasy 6061, CNC
Ochrona przed korozją dzięki pokryciu CAD tłoczyska amortyzatora coilover
Przeguby FK Rod End dla długowieczności i minimalnego odkształcenia
Tylne amortyzatory 2.5 Aluminum Series z zbiornikami wewnętrznymi i tłoczyskami 7/8"