System zawieszenia Stage 6 ICON przeznaczony do Toyota 4Runner 2003-2009 i FJ Cruiser 2007-2009 zapewnia znaczący wzrost wydajności na drodze i w terenie. System obejmuje komponenty znajdujące się w zestawie Stage 5 – tubularne górne wahacze Delta Joint, amortyzatory 2.5 Series ze zbiornikami zewnętrznymi z przodu i z tyłu, 2-calowe sprężyny tylne oraz tubularny zestaw dolnych wahaczy tylnego zawieszenia – ale zawiera także tubularny zestaw górnych wahaczy tylnego zawieszenia i regulowany tylni drążek reakcyjny. Te dodatki poprawiają wytrzymałość i trwałość, umożliwiając pełną kontrolę nad regulacją tylnego zawieszenia.
Zbiornik zewnętrzny w amortyzatorach zapewnia zwiększoną objętość oleju i lepsze chłodzenie, dzięki czemu tylna część pojazdu może pracować intensywniej przez dłuższy czas bez zauważalnej utrata wydajności. Amortyzatory 2.5 Aluminum Series z zbiornikami zewnętrznymi mają również technologię “Bump Zone”, która znacząco zwiększa zdolność tłumienia w ostatnich 2 calach skoku kompresji, zapobiegając odczuciu twardego “dobicia” i zapewniając pojazdowi bardziej kontrolowaną jakość jazdy na różnych nawierzchniach.
Tylne wahacze stalowe ICON są znacznie mocniejsze od jednostek OE, wyposażone w tuleje o różnych twardościach i mogą być regulowane w celu optymalizacji kąta ustawienia tłoczyska. Na dodatek, te wahacze zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić poprawną geometrię wychylenia nadwozia, co przekłada się na najlepszą możliwą kontrolę w terenie i na drodze.
System zawiera również górne wahacze z opatentowanym przez ICON przegubem Delta Joint. Delta Joint to wysokiej wytrzymałości przegub kulowy o dużym kącie pracy, który łączy trwałość przegubu kulowego z cechami wydajnościowymi tradycyjnego uniballa. Chociaż uniball świetnie pozwala na pracę wahaczy z minimalnym oporem, to ma swoją wrodzoną słabość przy codziennej eksploatacji – narażenie na warunki atmosferyczne. Delta Joint posiada niklowaną obudowę, zapewniającą pierwszą warstwę ochrony przed korozją, a także twardą uszczelkę smarową, która chroni wnętrze przed szkodliwymi czynnikami. Konstrukcja metal na metal oraz smarowalny design zwiększają trwałość przegubu, jednocześnie zapewniając cichą pracę. Co sprawia, że Delta Joint jest wyjątkowy, to połączenie wytrzymałości uniballa i większej zdolności kątowej niż tradycyjny przegub kulowy, co czyni go bardziej odpornym i efektywnym w ekstremalnych warunkach.
Cechy i korzyści
Zwiększony skok zawieszenia i jakość jazdy w porównaniu do standardu
Regulowana tylna belka umożliwia odpowiednie umiejscowienie tylnego osi pojazdu
Montaż bolt-on oznacza brak potrzeby cięcia i spawania podczas instalacji
Specjalnie dopasowane amortyzatory przednie i tylne zapewniają doskonałe tłumienie i kontrolę nad pracą zawieszenia
Regulowane amortyzatory coilover zapewniają 0-3,5” podniesienia przedniej osi
Amortyzatory coilover z rozszerzonym skokiem i zbiornikami wewnętrznymi dopasowane do wahaczy UCAs ICON zapewniają zwiększony skok zawieszenia w przód
Rurki górne i dolne tylne linki oferują zwiększoną wytrzymałość, poprawioną geometrię oraz regulację kąta osi
Komponenty frezowane CNC z aluminium klasy lotniczej 6061
Korozjooporna powłoka CAD na obudowie amortyzatora z tłoczyskiem 7/8"
Przeguby FK Rod End zapewniają długowieczność i minimalne odkształcenia
Amortyzatory tylne 2.5 Aluminum Series z rozszerzonym zbiornikiem wewnętrznym i tłoczyskami 7/8"