Systemy zawieszenia ICON Vehicle Dynamics do Toyota 4Runner (2010-2024) oraz Toyota FJ Cruiser (2010-2014) zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej wydajności i wymagających kierowcach. Głównym celem inżynierów ICON było zwiększenie skoku zawieszenia oraz zdolności tłumienia drgań, co przekłada się na doskonałą kontrolę nad pojazdem oraz wysoki komfort jazdy zarówno na asfalcie, jak i w terenie.
Zestaw Stage 7 zawiera indywidualnie dostrojone amortyzatory coilover o zwiększonym skoku (2.5”), wyposażone w zbiorniki zewnętrzne CDCV, które zapewniają doskonałe właściwości chłodzące. Sprężyny ICON gwarantują znakomite wyczucie pojazdu w całym zakresie pracy zawieszenia. Regulowane coilovery pozwalają na podniesienie przodu o 0-3,5” względem fabrycznej wysokości, co umożliwia montaż większych i bardziej agresywnych zestawów kół i opon.
Amortyzatory są wyposażone w zawór ICON CDC, czyli zewnętrznie regulowany zawór tłumienia kompresji, który umożliwia 10-stopniową regulację siły tłumienia, poprzez kontrolowanie przepływu oleju do zbiornika zewnętrznego.
Frezowane aluminiowe górne wahacze Delta Joint nie tylko zwiększają wytrzymałość i trwałość, ale także utrzymują fabryczne wartości geometrii, umożliwiają regulację kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster) oraz pochylenia koła (camber) bez konieczności demontażu.
Regulowane aluminiowe tylne wahacze (górne i dolne) zostały wykonane z frezowanego CNC aluminium 6061 i anodowane dla ochrony przed korozją. Zastosowano w nich łożyska FK z powłoką PTFE oraz smarowane tuleje poliuretanowe, co przekłada się na zwiększoną artykulację zawieszenia, mniejsze odkształcenia oraz regulację długości wahaczy bez demontażu.
Sprężyny ICON z tyłu zapewniają komfort na drodze oraz wyjątkowe osiągi w terenie, podnosząc tył pojazdu o 2” względem fabrycznej wysokości, co wyrównuje linię nadwozia między przodem a tyłem.
W zestawie znajduje się regulowany drążek Panharda, który koryguje ustawienie tylnej osi, poprawia artykulację zawieszenia oraz zapewnia pełną kompatybilność z systemem KDSS w modelach 4Runner.
Amortyzatory tylne ICON 2.5 Aluminum Series CDCV ze zbiornikami zewnętrznymi o większej średnicy gwarantują doskonałą wydajność w terenie oraz płynną jazdę po asfalcie z możliwością regulacji tłumienia kompresji.
Technologia Delta Joint
Górne wahacze w tym zestawie wykorzystują opatentowany przegub ICON Delta Joint, który jest wytrzymałym przegubem kulowym o wysokim kącie pracy, łączącym trwałość klasycznego sworznia kulowego z osiągami przegubu uniball.
Standardowe przeguby uniball zapewniają swobodną pracę wahaczy, jednak mają słaby punkt w postaci ekspozycji na warunki atmosferyczne, co skraca ich żywotność w codziennej eksploatacji. Delta Joint rozwiązuje ten problem dzięki ocynkowanej obudowie, która stanowi pierwszą warstwę ochrony przed korozją, oraz uszczelnieniu smarowemu, zapobiegającemu przedostawaniu się brudu i wilgoci do wnętrza przegubu.
Dodatkowo konstrukcja metal-metal oraz możliwość smarowania znacznie wydłużają żywotność przegubu przy zachowaniu cichej i płynnej pracy. Delta Joint łączy zalety uniballa i klasycznego sworznia kulowego, oferując większą wytrzymałość i większy zakres ruchu niż standardowe rozwiązania.
Cechy i Korzyści
- Zwiększony skok zawieszenia i poprawiona jakość jazdy w porównaniu do fabrycznego układu
- Amortyzatory przednie i tylne dostrojone do konkretnego modelu pojazdu, zapewniające doskonałe tłumienie i kontrolę
- Technologia CDC Valve umożliwia szybką i łatwą regulację tłumienia kompresji bez użycia narzędzi
- Regulowane amortyzatory coilover zapewniają podniesienie przodu o 0-3,5”
- Amortyzatory coilover o wydłużonym skoku ze zbiornikami zewnętrznymi w połączeniu z górnymi wahaczami ICON zapewniają większy zakres ruchu zawieszenia (droop travel)
- Frezowane aluminiowe górne wahacze gwarantują większą wytrzymałość, trwałość, regulację oraz poprawioną geometrię zawieszenia
- Frezowane aluminiowe tylne górne i dolne wahacze umożliwiają regulację kąta pochylenia wału napędowego bez konieczności demontażu
- Elementy CNC wykonane z aluminium lotniczego 6061
- Korpusy amortyzatorów coilover pokryte powłoką CAD odporną na korozję, wyposażone w tłoczyska o średnicy 7/8"
- Łożyska FK Rod End zapewniają większą trwałość i minimalne odkształcenia
- Tylne amortyzatory ICON 2.5 Aluminum Series posiadają jednoczęściowe cylindry z aluminium formowanego udarowo, co zapewnia doskonałą odporność na korozję i jednolitą powierzchnię
- Regulowany drążek Panharda zapewnia prawidłowe ustawienie tylnej osi pojazdu
- Łatwy montaż typu bolt-on – brak konieczności cięcia lub spawania
- Wyprodukowano w USA