Systemy zawieszenia ICON Vehicle Dynamics do Lexus GX550 2024 zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej wydajności i wymagających kierowcach. Głównym celem inżynierów ICON jest zwiększenie przebiegu kół oraz zdolności tłumienia, co przekłada się na doskonałą kontrolę pojazdu oraz jakość jazdy zarówno na drodze, jak i w terenie.
System Stage 8 obejmuje amortyzatory 2.5 Series coilover dostosowane do konkretnego pojazdu, wyposażone w zewnętrzne zbiorniki z zaworami CDCV, zapewniające doskonałe właściwości chłodzenia oraz sprężyny coilover zaprojektowane przez ICON, które oferują doskonałe „odczucie” pojazdu w pełnym zakresie podróży. Amortyzatory te mają regulację wysokości w zakresie 1.25-3” podniesienia z przodu w porównaniu do standardu, co pozwala na zastosowanie większych, bardziej agresywnych kół i opon. Zewnętrzne zbiorniki znacznie zwiększają objętość oleju w amortyzatorach i powierzchnię rozpraszania ciepła, co pomaga w zapobieganiu przegrzaniu i kawitacji przy intensywnym użytkowaniu, co może prowadzić do wygaszenia tłumienia. Zawory ICON CDC to zawory zewnętrzne, które ograniczają przepływ oleju do zbiornika, co tworzy 10 poziomów regulacji tłumienia kompresji. Kombinacja uchwytów obniżających dyferencjał z przodu oraz specjalnie zaprojektowanych przez ICON amortyzatorów coilover maksymalizuje dostępny przebieg zawieszenia z przodu i zapobiega zacięciom przegubów CV. Dodatkowo, poliuretanowe wkładki mocujące dyferencjał zastępują miękkie oryginalne wkładki, pomagając ograniczyć ruch dyferencjału pod obciążeniem.
W zestawie znajduje się również rurowy zestaw wahaczy górnych z frezowanego aluminium, który poprawia ogólną wydajność GX550 dzięki skorygowanej geometrii zawieszenia z przodu, zwiększonemu kątowi wyprzedzenia (caster) oraz poprawionej przestrzeni na elementy zawieszenia. Dodatkowo, zastąpienie oryginalnego przegubu kulowego nowym, serwisowalnym i nadającym się do regeneracji Delta Joint PRO marki ICON pozwala na pełny zakres podróży zawieszenia z przodu bez ryzyka zacięcia. Progresywna tylna konstrukcja sprężyn coilover zapewnia miększą stawkę sprężyny na wysokości jazdy oraz twardszą stawkę dla przeciążenia, co razem zapewnia komfort jazdy po drodze oraz doskonałą odporność na uderzenia i wyjątkowe osiągi w terenie. 2” podniesienia z tyłu w porównaniu do standardu zapewnia poziomą postawę pojazdu z przodu i z tyłu. Frezowany regulowany drążek panharda ICON pomaga wyśrodkować tylną oś, a podwójne gwinty regulacyjne na końcówkach drążka umożliwiają łatwą regulację długości drążka panharda bez konieczności jego demontażu. Rurowe tylne dolne łączniki ICON mają regulację na pojeździe, zastosowano w nich podwójne, bezsmarowe wkładki gumowe na jednym końcu i masywne uniballe rod end FK na drugim, co zapewnia najlepszą kombinację swobodnej artykulacji, tłumiąc przy tym hałas drogowy i wibracje.
Amortyzatory tylne 2.5 Aluminum Series z zewnętrznymi zbiornikami oraz wałkami 7/8” oferują poprawioną zdolność tłumienia i wykorzystują specjalnie dostosowane do pojazdu nastawy, które balansują osiągi pojazdu z przodu i z tyłu.
System zawieszenia ICON Vehicle Dynamics Stage 8 do Lexus GX550 2024 to doskonały wybór dla kierowców, którzy pragną zwiększyć możliwości swojego pojazdu na drodze, jak i w trudnym terenie.
Cechy i korzyści
- Amortyzatory przednie 2.5 Series coilover z zewnętrznymi zbiornikami zapewniające doskonałe tłumienie i kontrolę pojazdu oraz poprawiające chłodzenie amortyzatorów.
- Wszystkie amortyzatory wyposażone w zawory CDCV do 10 ustawień regulacji tłumienia kompresji, od miękkiego do twardego.
- Zwiększony przebieg kół i poprawiona jakość jazdy w porównaniu do standardu.
- Obniżenie dyferencjału z przodu zapewnia lepszy maksymalny kąt roboczy dla przegubów i maksymalizuje dostępny przebieg zawieszenia.
- Regulowane coilover zapewniające 1.25-3” podniesienia z przodu w porównaniu do standardu.
- Rurowe wahacze górne (UCA) zapewniające dodatkową wytrzymałość, trwałość oraz poprawę geometrii ustawienia kół dla lepszej jazdy.
- Wahacze górne wyposażone w opatentowany (U.S. Pat. 10,731,700) Delta Joint Pro z 90 stopniami całkowitej artykulacji.
- Komponenty CNC frezowane z aluminium klasy lotniczej 6061.
- Korozjoodporne obudowy amortyzatorów coilover pokryte powłoką CAD, z wałkami 7/8".
- Rurowe tylne dolne łączniki poprawiające artykulację tylnej osi oraz umożliwiające regulację kąta piasty.
- Regulowany drążek panharda z frezowanego aluminium do precyzyjnego ustawienia osi tylnej bez konieczności demontażu.
- Progresywne tylne sprężyny coilover poprawiające wydajność i jakość jazdy, zapewniając 2" podniesienia z tyłu w porównaniu do standardu.
- Rod endy FK do przedłużonej trwałości i minimalnej odkształcalności.
- Amortyzatory tylne 2.5 Aluminum Series z zewnętrznymi zbiornikami i wałkami 7/8", oferujące zwiększoną wydajność i zbalansowaną nastawę w połączeniu z amortyzatorami coilover.
- Wyprodukowano w USA
Nie pasuje do Lexusa GX550 w wersji Overtrail