Zawieszenia ICON Vehicle Dynamics dla Toyota Land Cruiser 250 zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej wydajności i wymagających kierowcach.
Głównym celem inżynierów ICON jest zwiększenie skoku kół oraz zdolności tłumienia, co przekłada się na doskonałą kontrolę nad pojazdem i komfort jazdy zarówno na drodze, jak i w terenie. System Stage 11 obejmuje amortyzatory coilover 2.5 Series dostrojone do konkretnego modelu pojazdu, wyposażone w zdalne zbiorniki z technologią CDEV (Compression Damping Electronic Valve) zapewniające wyjątkowe właściwości chłodzące oraz sprężyny opracowane przez ICON, które gwarantują lepsze wyczucie pojazdu w całym zakresie skoku.
Amortyzatory są regulowane pod względem wysokości, oferując podniesienie od 1,25 do 3 cali w porównaniu do fabrycznego zawieszenia, co pozwala na montaż większych i bardziej agresywnych kół oraz opon. Zdalne zbiorniki znacznie zwiększają objętość oleju w amortyzatorze oraz powierzchnię rozpraszania ciepła, co pomaga zapobiegać przegrzewaniu i kawitacji podczas intensywnego użytkowania, mogących prowadzić do utraty właściwości tłumienia.
Skup się na jeździe, a pozwól, aby ICON Intelligent Control (IIC) analizowało teren i wprowadzało niemal natychmiastowe korekty za pomocą CDEV w każdym z amortyzatorów. System można kontrolować bezprzewodowo za pomocą aplikacji IIC na telefonie, a po konfiguracji działa automatycznie, bez potrzeby ingerencji kierowcy. Połączenie przednich uchwytów obniżających dyferencjał oraz specjalnie zaprojektowanych długości amortyzatorów ICON maksymalizuje dostępny skok zawieszenia przedniego i zapobiega blokadzie przegubów CV. Dodatkowo poliuretanowe tuleje mocujące dyferencjał zastępują miękkie oryginalne tuleje, co pomaga ograniczyć ruch dyferencjału pod obciążeniem.
Do systemu dołączony jest zestaw rurowych wahaczy górnych ICON z billet aluminium, który poprawia ogólną wydajność Land Cruisera poprzez skorygowaną geometrię przedniego zawieszenia, zwiększoną regulację kąta pochylenia i kąta wyprzedzenia sworznia oraz poprawioną przestronność komponentów zawieszenia. Dodatkowo, zastąpienie oryginalnych przegubów kulowych nowymi, serwisowalnymi i naprawialnymi przegubami ICON Delta Joint PRO pozwala na pełny skok zawieszenia zarówno w ugięciu, jak i wyproście, eliminując przy tym blokadę.
Tylne sprężyny progresywne zapewniają bardziej miękką charakterystykę przy standardowej wysokości jazdy, natomiast twardsze sprężyny w przypadku większego obciążenia gwarantują komfort jazdy na drodze oraz doskonałą odporność na uderzenia przy jeździe w terenie. Podniesienie tyłu o 2 cale względem standardowego zawieszenia pozwala uzyskać równomierną wysokość pojazdu. Regulowany drążek Panharda ICON Billet pomaga wycentrować tylną oś, a podwójne gwinty w końcówkach regulacyjnych umożliwiają łatwą regulację długości drążka bez konieczności jego demontażu lub rozkładania.
Tylne wahacze dolne ICON z billet aluminium posiadają regulację na pojeździe dzięki podwójnemu regulatorowi ICON, a także wykorzystują dwuwarstwowe tuleje bezobsługowe z jednej strony oraz wytrzymałe łożyska FK Rod Ends z drugiej, co zapewnia najlepsze połączenie swobody ruchu z redukcją hałasu i wibracji.
Tylne amortyzatory ICON 2.5 Aluminum Series CDEV ze zdalnymi zbiornikami oraz zintegrowanymi "Bump zone" zapewniają lepsze tłumienie i wykorzystują specjalnie dostrojone zawory, które równoważą pracę zawieszenia przodu i tyłu pojazdu.
System zawieszenia Stage 11 ICON Vehicle Dynamics dla Toyota Land Cruiser 250 Series 2024 to doskonały wybór dla kierowców, którzy chcą w pełni wykorzystać możliwości swojego pojazdu zarówno na drodze, jak i w trudnym terenie.
Cechy i korzyści
- Przednie amortyzatory coilover 2.5 Series ze zdalnymi zbiornikami zapewniają lepsze tłumienie, kontrolę nad pojazdem i wydajniejsze chłodzenie amortyzatorów
- Zwiększony skok zawieszenia i poprawiona jakość jazdy w porównaniu do fabrycznego zawieszenia
- Obniżenie przedniego dyferencjału poprawia maksymalny kąt pracy przegubów CV i maksymalizuje dostępny skok zawieszenia
- Technologia CDE Valve ICON umożliwia regulację ustawień tłumienia kompresji w pojeździe oraz aktywną korektę dzięki ICON Intelligent Control (IIC)
- ICON Intelligent Control (IIC) wykorzystuje czujniki do monitorowania sił G i ruchów podwozia, a następnie dynamicznie dostosowuje tłumienie w czasie rzeczywistym
- Regulowane amortyzatory coilover umożliwiają podniesienie przedniego zawieszenia od 1,25 do 3 cali względem fabrycznej wysokości
- Wahacze górne z billet aluminium zwiększają wytrzymałość, trwałość i pozwalają na regulację kąta pochylenia i wyprzedzenia sworznia dla lepszej sterowności
- Wahacze górne ICON wyposażone w opatentowany (U.S. Pat. 10,731,700) przegub Delta Joint Pro o 90-stopniowym zakresie ruchu
- Komponenty CNC z aluminium lotniczego 6061 zapewniają wysoką wytrzymałość i niską masę
- Odporne na korozję amortyzatory coilover z powłoką CAD i tłoczyskami 7/8”
- Tylne dolne wahacze z billet aluminium poprawiają artykulację tylnej osi i umożliwiają regulację kąta pochylenia wału napędowego na pojeździe
- Tylne sprężyny o podwójnej twardości poprawiają osiągi, komfort jazdy i zapewniają 2-calowe podniesienie tylnego zawieszenia
- Regulowany drążek Panharda z billet aluminium umożliwia precyzyjne wycentrowanie tylnej osi oraz poprawia pracę zawieszenia
- Łożyska FK Rod End zapewniają długą żywotność i minimalne ugięcie
- Tylne amortyzatory 2.5 Aluminum Series ze zdalnymi zbiornikami i tłoczyskami 7/8” oferują zwiększoną wydajność oraz optymalne dopasowanie do przednich amortyzatorów
- Wyprodukowano w USA