System zawieszenia ICON Vehicle Dynamics Stage 5 dla Forda F150 4WD (2009-2013) to najlepszy wybór dla kierowców, którzy pragną zmaksymalizować możliwości swojego pojazdu na drodze i w terenie, zapewniając pewność prowadzenia w niemal każdej sytuacji. Głównym celem inżynierów ICON jest zwiększenie skoku kół i zdolności tłumienia, co przekłada się na doskonałą kontrolę nad pojazdem i jakość jazdy zarówno na drodze, jak i w terenie. System ten obejmuje amortyzatory coilover 2,5” dopasowane do pojazdu, wyposażone w zewnętrzne zbiorniki z zaworem CDCV dla wyjątkowych właściwości chłodzenia oraz sprężyny Eibach zaprojektowane przez ICON, zapewniające doskonałe „odczucie” pojazdu w pełnym zakresie skoku. Te amortyzatory są również regulowane, pozwalając na podniesienie od 1,75 do 2,63” powyżej fabrycznego ustawienia, umożliwiając montaż większych, bardziej agresywnych kół i opon. Billet aluminiowe wahacze górne w modelu F150 nie tylko zwiększają wytrzymałość i trwałość, ale także pomagają utrzymać zakres ustawienia fabrycznego, zwiększając kąt pochylenia w porównaniu do wersji fabrycznej. Amortyzatory tylne 2.5 Aluminum Series z CDCV wykorzystują dedykowane ustawienia zaworu, które balansują osiągi pojazdu z przodu na tył. Amortyzatory z rezerwuarami 2,5” CDC z przodu i z tyłu zapewniają optymalną wydajność, wydłużając czas utrzymania spójnego tłumienia niezależnie od sytuacji, utrzymując amortyzatory w chłodniejszej temperaturze przy intensywnym użytkowaniu. W tej wersji w standardzie znajduje się również ulepszony zawór CDCV, umożliwiający regulację twardości zawieszenia na 10 poziomach, od miękkiego do twardego.
System ten wyposażony jest w wahacze górne z opatentowanym przez ICON Delta Joint. Delta Joint to wytrzymały, wysokokątowy przegub kulowy, który łączy wytrzymałość przegubu kulowego z cechami wydajnościowymi tradycyjnego uniballa. Choć standardowy uniball świetnie pozwala na artykulację wahaczy pojazdu przy minimalnym oporze, ma on wbudowaną słabość, której brakuje w codziennym użytkowaniu – podatność na działanie czynników zewnętrznych. Delta Joint posiada stalowe, cynkowane obudowy, zapewniające pierwszą warstwę ochrony przed korozją, a twarda uszczelka smarowa chroni wewnętrzne mechanizmy przegubu przed szkodliwymi czynnikami. Konstrukcja metal-metal oraz możliwość smarowania zwiększają trwałość Delta Joint, jednocześnie umożliwiając bezgłośną pracę. To, co czyni Delta Joint wyjątkowym, to fakt, że łączy najlepsze cechy obu rodzajów przegubów, oferując większą wytrzymałość niż uniball, a jednocześnie zdolność do większego kąta pracy niż tradycyjny przegub kulowy.
Cechy i korzyści:
Zwiększenie skoku kół i jakości jazdy w porównaniu do wersji fabrycznej bez zmiany pojemności holowniczej
Amortyzatory dopasowane do pojazdu z przodu i z tyłu, zapewniające doskonałe tłumienie i kontrolę nad pojazdem
Regulowane amortyzatory coilover pozwalające na podniesienie od 1,75” do 2,63” powyżej fabrycznego ustawienia
Amortyzatory z zaworem CDCV z przodu i z tyłu, umożliwiające pełną regulację kompresji
Elementy wykonane z aluminium klasy lotniczej 6061, obrabiane CNC
Zabezpieczone przed korozją korpusy amortyzatorów z powłoką CAD i tłoczyskiem 7/8"
Amortyzatory tylne 2.5 Aluminum Series z cylindrami wykonanymi z jednolitego, wyciskanego na uderzenie aluminium, zapewniające doskonałą odporność na korozję i równomierne wykończenie
Łożyska FK Rod End, zapewniające długowieczność i minimalne ugięcie
System bolt-on – montaż bez potrzeby cięcia lub spawania