Używamy cookies aby ułatwić korzystanie ze sklepu. Dowiedz się więcej.

Zestaw Zawieszenia ICON Stage 2, F-150 SVT Raptor 2010-2014
ICON Vehicle Dynamics jest znane z dogłębnych badań i rozwoju, które są podstawą każdego produktu. Efektem tych badań są rewolucyjne rozwiązania, które wyróżniają ICON na tle branży off-road. Ford SVT Raptor był pierwszym seryjnym samochodem, zaprojektowanym i zbudowanym, by zapełnić lukę między standardowym "pickupem" a samochodem wyścigowym do off-roadu. Nowy system amortyzatorów 3.0 Performance dla SVT Raptora przeszedł rygorystyczne testy zarówno w terenie, jak i na drodze, przez kilka miesięcy, aby zoptymalizować wydajność i komfort jazdy.
Inżynierowie ICON Vehicle Dynamics przyjęli inne podejście do wydajności w zależności od pozycji w przednich amortyzatorach coilover serii 3.0. Zamiast pomijać mały wewnętrzny tłok kosztem słabej kontroli, przyczepności i zdolności do pokonywania zakrętów, jak w tradycyjnych amortyzatorach wrażliwych na pozycję, nasz amortyzator zaczyna od prawdziwego tłoka głównego o średnicy 3 cali. Tłok ten ma solidne cechy, takie jak odbicie degressive i kompresję z układem flutter stack. Połączenie to daje wyjątkową kontrolę, doskonałą reakcję i niezrównaną wydajność jazdy. Aby zapewnić jeszcze lepszą kontrolę przy ekstremalnym użyciu off-road, dodano dodatkowy wewnętrzny układ hydrauliczny (podobny do zewnętrznego hydraulicznego tłumika uderzeń), który generuje ekstremalne siły w ostatnich 40% skoku, zapewniając maksymalną kontrolę przy dobijaniu. Te wieloetapowe ustawienia kompresji i odbicia zostały niezależnie dopasowane, aby zmaksymalizować wydajność przedniego zawieszenia Ford SVT Raptora.
Dla właścicieli, którzy chcą zoptymalizować komfort jazdy pod kątem swoich preferencji, przednie amortyzatory coilover są wyposażone w zewnętrzny zawór “Easy to Adjust” Compression Damping Control Valve, który działa na całym skoku amortyzatora. Zawór ten oferuje 10 ustawień wysokiej rozdzielczości, co pozwala na regulację od miękkiego do twardego, umożliwiając odczuwalną zmianę charakterystyki jazdy.
Tylne amortyzatory Zeta Ford SVT Raptor to prawdziwe amortyzatory 3.0” (w środku i na zewnątrz), trzy-rurkowe zewnętrzne amortyzatory bypassowe. Są to amortyzatory, które znacząco różnią się od standardowych rozwiązań, które spotyka się w samochodach wyścigowych, takich jak Trophy Trucks. Każdy zawór bypassowy ma specjalny port i jest wyposażony w różne stopnie kompresji, zapewniając prawidłową wydajność w każdym z etapów skoku amortyzatora. Dodatkowo, zawory bypassowe mają wyciszone zatrzaski, co zapewnia cichą i precyzyjną pracę amortyzatora, eliminując charakterystyczne klikanie przy uderzeniach i nierównościach na drodze.
Największą różnicą tych amortyzatorów w porównaniu do standardowych amortyzatorów bypassowych jest możliwość łatwej regulacji przy pomocy “Easy-to-Adjust” pokręteł i wymiennych rur bypassowych. Pokrętła o wysokiej rozdzielczości umożliwiają szybkie dostosowanie ustawień bez użycia narzędzi, co pozwala na zmianę ustawień z miękkiej jazdy off-road do twardszego komfortu on-road, zapewniając większą kontrolę przy jeździe po górach lub holowaniu przyczepy. Unikalną cechą tych amortyzatorów jest możliwość wymiany rur bypassowych, które można wymienić podczas standardowej regeneracji, w przypadku uszkodzenia.
Biorąc pod uwagę możliwości naszych wysokiej wydajności amortyzatorów 3.0, wielu właścicieli Raptorów nadal wykorzystuje swoje pojazdy poza zamierzonym przez Forda projektem, co wymaga dodatkowych ulepszeń wydajności. Te pojazdy są często obciążone dodatkowymi ciężarami, co w połączeniu prowadzi do BARDZO wysokich prędkości uderzeń zawieszenia. Fabryczne tylne ograniczniki uderzeń wykonane są z gumy piankowej i mają ograniczoną zdolność absorpcji energii. Ford Raptory mają kilka unikalnych problemów, które utrudniają odpowiednią kontrolę sił działających na ograniczniki. Fabryczne tylne ograniczniki są zamontowane w sposób umożliwiający, aby guma wypłynęła na bok mocowania, co prowadzi do kontaktu metal-metal. Rama otaczająca fabryczne mocowanie ogranicznika nie jest przystosowana do takich sił i w wyniku ciągłego użytkowania może ulec uszkodzeniu. Bardziej wytrzymałym rozwiązaniem jest hydro-pneumatyczny ogranicznik uderzeń, czyli tzw. "air bump".
Hydrauliczny ogranicznik ICON wykorzystuje olej i azot do dwóch zadań: pełni rolę sprężyny i amortyzatora. Wewnętrzne ciśnienie azotu jest sprężane, gdy ogranicznik jest ściskany, pełniąc funkcję sprężyny, podobnie jak fabryczny ogranicznik. Różnicą jest to, że hydrauliczne "air bumps" są regulowane i mogą być dostrojone do niskich sił wpływających na zawieszenie na początku skoku, a następnie stopniowo wzrastać w miarę jak skok się kończy. W przeciwieństwie do fabrycznego ogranicznika, hydrauliczny "air bump" ICONa łączy olej z tłumikiem wewnętrznie, aby kontrolować ilość energii przekazywanej do zawieszenia, zmniejszając tendencję pojazdu do odrzucania. Olej i tłumik także kontrolują kompresję "air bumpa" w zależności od prędkości, co jest istotne dla Raptorów uderzających w przeszkody przy ekstremalnych prędkościach. Nasz dynamiczny system jest miękki i elastyczny, umożliwiający pełny skok zawieszenia przy niskich prędkościach, a przy wysokich prędkościach generuje bardzo wysokie siły, aby zapobiec wybiciu. System hydraulicznych ograniczników ICON dla Forda Raptora wykorzystuje "air bump" o skoku 2,5 cala, co daje amortyzatorowi dodatkową przestrzeń do kontrolowania energii, a jednocześnie nie zakłóca skoku zawieszenia przy normalnym użytkowaniu. Konstrukcja uchwytu w kształcie muszli z przekrojonymi krzyżowymi wzmocnieniami nie tylko zapewnia sztywny punkt montażowy dla "air bumpa", ale również pomaga wzmocnić znany słaby punkt ramy, który jest podatny na uszkodzenia.
Cechy i Korzyści:
SKU | IC-K93052 |
---|---|
Model Ford | F-150 Raptor |
Generacja: | SVT 2010-2014 |
Producent | ICON |