ICON Vehicle Dynamics jest znane z dogłębnych badań i rozwoju, które są podstawą każdego produktu. Efektem tych badań są rewolucyjne rozwiązania, które wyróżniają ICON na tle branży off-road. Ford SVT Raptor był pierwszym seryjnym samochodem, zaprojektowanym i zbudowanym, by zapełnić lukę między standardowym "pickupem" a samochodem wyścigowym do off-roadu. Nowy system amortyzatorów 3.0 Performance z górnymi wahaczami Delta Joint dla SVT Raptora przeszedł rygorystyczne testy zarówno w terenie, jak i na drodze, przez kilka miesięcy, aby zoptymalizować wydajność i komfort jazdy.
System Stage 4 łączy niezrównaną wydajność naszego systemu amortyzatorów 3.0 Coilover do Forda Raptora oraz w pełni regulowanych wahaczy Billet Delta Joint z kompletnym systemem tylnym 3.0 RXT. System zawieszenia tylniego RXT obejmuje amortyzatory RXT 3.0 z bypassami, Resory RXT Multi-Rate. Instalacja tego kompletnego systemu całkowicie redefiniuje potencjał tego pojazdu.
Inżynierowie ICON Vehicle Dynamics przyjęli inne podejście do wydajności w zależności od pozycji w przednich amortyzatorach coilover serii 3.0. Zamiast pomijać mały wewnętrzny tłok kosztem słabej kontroli, przyczepności i zdolności do pokonywania zakrętów, jak w tradycyjnych amortyzatorach wrażliwych na pozycję, nasz amortyzator zaczyna od prawdziwego tłoka głównego o średnicy 3 cali. Tłok ten ma solidne cechy, takie jak odbicie degressive i kompresję z układem flutter stack. Połączenie to daje wyjątkową kontrolę, doskonałą reakcję i niezrównaną wydajność jazdy. Aby zapewnić jeszcze lepszą kontrolę przy ekstremalnym użyciu off-road, dodano dodatkowy wewnętrzny układ hydrauliczny (podobny do zewnętrznego hydraulicznego tłumika uderzeń), który generuje ekstremalne siły w ostatnich 40% skoku, zapewniając maksymalną kontrolę przy dobijaniu. Te wieloetapowe ustawienia kompresji i odbicia zostały niezależnie dopasowane, aby zmaksymalizować wydajność przedniego zawieszenia Ford SVT Raptora.
Dla właścicieli, którzy chcą zoptymalizować komfort jazdy pod kątem swoich preferencji, przednie amortyzatory coilover są wyposażone w zewnętrzny zawór “Easy to Adjust” Compression Damping Control Valve, który działa na całym skoku amortyzatora. Zawór ten oferuje 10 ustawień wysokiej rozdzielczości, co pozwala na regulację od miękkiego do twardego, umożliwiając odczuwalną zmianę charakterystyki jazdy.
Największą różnicą tych amortyzatorów w porównaniu do standardowych amortyzatorów bypassowych jest możliwość łatwej regulacji przy pomocy “Easy-to-Adjust” pokręteł i wymiennych rur bypassowych. Pokrętła o wysokiej rozdzielczości umożliwiają szybkie dostosowanie ustawień bez użycia narzędzi, co pozwala na zmianę ustawień z miękkiej jazdy off-road do twardszego komfortu on-road, zapewniając większą kontrolę przy jeździe po górach lub holowaniu przyczepy. Unikalną cechą tych amortyzatorów jest możliwość wymiany rur bypassowych, które można wymienić podczas standardowej regeneracji, w przypadku uszkodzenia.
Biorąc pod uwagę możliwości naszych wysokiej wydajności amortyzatorów 3.0, wielu właścicieli Raptorów nadal wykorzystuje swoje pojazdy poza zamierzonym przez Forda projektem, co wymaga dodatkowych ulepszeń wydajności. Te pojazdy są często obciążone dodatkowymi ciężarami, co w połączeniu prowadzi do BARDZO wysokich prędkości uderzeń zawieszenia. Fabryczne tylne ograniczniki uderzeń wykonane są z gumy piankowej i mają ograniczoną zdolność absorpcji energii. Ford Raptory mają kilka unikalnych problemów, które utrudniają odpowiednią kontrolę sił działających na ograniczniki. Fabryczne tylne ograniczniki są zamontowane w sposób umożliwiający, aby guma wypłynęła na bok mocowania, co prowadzi do kontaktu metal-metal. Rama otaczająca fabryczne mocowanie ogranicznika nie jest przystosowana do takich sił i w wyniku ciągłego użytkowania może ulec uszkodzeniu. Bardziej wytrzymałym rozwiązaniem jest hydro-pneumatyczny ogranicznik uderzeń, czyli tzw. "air bump".
Hydrauliczny ogranicznik ICON wykorzystuje olej i azot do dwóch zadań: pełni rolę sprężyny i amortyzatora. Wewnętrzne ciśnienie azotu jest sprężane, gdy ogranicznik jest ściskany, pełniąc funkcję sprężyny, podobnie jak fabryczny ogranicznik. Różnicą jest to, że hydrauliczne "air bumps" są regulowane i mogą być dostrojone do niskich sił wpływających na zawieszenie na początku skoku, a następnie stopniowo wzrastać w miarę jak skok się kończy. W przeciwieństwie do fabrycznego ogranicznika, hydrauliczny "air bump" ICONa łączy olej z tłumikiem wewnętrznie, aby kontrolować ilość energii przekazywanej do zawieszenia, zmniejszając tendencję pojazdu do odrzucania. Olej i tłumik także kontrolują kompresję "air bumpa" w zależności od prędkości, co jest istotne dla Raptorów uderzających w przeszkody przy ekstremalnych prędkościach. Nasz dynamiczny system jest miękki i elastyczny, umożliwiający pełny skok zawieszenia przy niskich prędkościach, a przy wysokich prędkościach generuje bardzo wysokie siły, aby zapobiec wybiciu. System hydraulicznych ograniczników ICON dla Forda Raptora wykorzystuje "air bump" o skoku 2,5 cala, co daje amortyzatorowi dodatkową przestrzeń do kontrolowania energii, a jednocześnie nie zakłóca skoku zawieszenia przy normalnym użytkowaniu. Konstrukcja uchwytu w kształcie muszli z przekrojonymi krzyżowymi wzmocnieniami nie tylko zapewnia sztywny punkt montażowy dla "air bumpa", ale również pomaga wzmocnić znany słaby punkt ramy, który jest podatny na uszkodzenia.
System ten zawiera wahacze górne z opatentowanym przez ICON przegubem Delta Joint. Delta Joint to wytrzymały przegub kulowy o dużym kącie, który łączy wytrzymałość przegubu kulowego z charakterystyką wydajnościową tradycyjnego uniballa. Podczas gdy standardowy uniball świetnie pozwala ramionom sterującym na artykulację z minimalnym oporem, ma on wbudowaną słabość, która staje się wyraźna, gdy jest używany w codziennym użytku — narażenie na działanie warunków atmosferycznych. Delta Joint posiada cynkowaną obudowę, która stanowi pierwszą warstwę ochrony przed korozją, a wytrzymała uszczelka smarowa zapewnia, że szkodliwe elementy nie przedostają się do wnętrza przegubu. Konstrukcja metal na metal i smarowalna konstrukcja zwiększają długowieczność Delta Joint, zapewniając jednocześnie cichą pracę. Tym, co wyróżnia Delta Joint, jest to, że łączy najlepsze cechy obu rozwiązań, oferując większą wytrzymałość niż uniball, a jednocześnie umożliwia większy kąt niż tradycyjny przegub kulowy.
Aby w pełni wykorzystać dodatkowy skok, jaki oferuje system zawieszenia tylnego RXT, inżynierowie ICON musieli porzucić fabryczne resory i opracować zamiennik, który rozwiązywałby problemy wykryte podczas procesu R&D. Wynikiem tego jest regulowany przez użytkownika zestaw wielostopniowych resorów, który zapewnia znaczny wzrost wydajności w prawie każdej konfiguracji Raptora. Cechy takie jak wkładki w końcówkach piór i separatory piór zmniejszają tarcie i poprawiają komfort jazdy, podczas gdy potrójne owijanie wojskowe z przodu i tylne półowijanie oczka zwiększają trwałość i wytrzymałość resora. Do zestawu dodano pióro odbicia, aby zredukować skręcanie osi Raptora, co było kolejnym problemem wykrytym podczas testów ICON. Aby poprawić jakość jazdy pojazdu i zwiększyć zakres opadania, stopień twardości standardowej konfiguracji został nieznacznie obniżony. Podczas gdy większość właścicieli Raptora doceni tę zmianę, są tacy, którzy wyposażają swoje pojazdy w dużą ilość dodatkowego ciężaru w postaci stelaży, zapasowych kół, części lub innych dodatków. Zrozumiano to, więc zestaw piór został zaprojektowany z dodatkowym piórem (w zestawie), które można wymienić lub dodać do pakietu, uzyskując dodatkowe 10% lub 20% twardości resora, co pozwoli na obsługę cięższych pojazdów.
Aby uzupełnić system zawieszenia tylnego RXT, trzeba było opracować nowy amortyzator, który kontrolowałby zawieszenie w tym nowym zakresie skoku, a także wytrzymałby off-roadowe obciążenia, jakie Raptor był teraz w stanie dostarczyć. Zwiększenie skoku w górę rozwiązano unikalnym podejściem z bocznym oczkiem, które pozwoliło inżynierom ICON opracować amortyzator, który jest krótszy w stanie złożonym, dłuższy w rozciągnięciu, a jednocześnie pasuje do fabrycznego punktu mocowania. Podwójna rura recyrkulacyjna zbiornika (zgłoszenie patentowe) zawiera zawór zwrotny, który umożliwia wymianę gorącego płynu w korpusie amortyzatora na chłodniejszy płyn w zbiorniku. Efektem tego rozwiązania jest możliwość dłuższego eksploatowania Raptora w trudnych warunkach off-road, bez obaw o spadek wydajności amortyzatorów i ich przegrzewanie.
Cechy i Korzyści:
Kluczowe cechy przednich amortyzatorów 3.0 Coil Over do Forda Raptora:
- 3.0 OEM zamienniki amortyzatorów z zewnętrznymi zbiornikami, z regulacją kompresji
- Wewnętrzna strefa hydraulicznego tłumienia zaprojektowana dla maksymalnej kontroli w ostatnich 40% skoku
- Łatwo regulowany, wysokiej rozdzielczości regulator kompresji umożliwia precyzyjne dopasowanie do każdego typu terenu
- Bezpośrednia instalacja w miejscu OEM i optymalne położenie zbiornika dla doskonałego odprowadzania ciepła i ochrony
- Naładowane azotem zbiorniki 6063-T832 z 10” zewnętrznymi zbiornikami, precyzyjnie CNC obrabiane i anodowane
- Regulowana wysokość zawieszenia od 1 – 3” podniesienia
- Sprężyny ICON zaprojektowane przez Eibach o średnicy 3 5/8” i wysokiej jakości stali chromowo-silikonowej, zapewniające większy skok i wydajność
- Łożyska PTFE Com 12 zapewniające maksymalną wytrzymałość i trwałość
- Przygotowane na duże obciążenia CNC obrabiane wałki o średnicy 1”
- Wydłużony skok opuszczania i zwiększona ogólna wydajność na drodze i w terenie
Kluczowe cechy tylnych amortyzatorów 3.0 Bypass do Forda Raptora:
- 3.0 OEM zamienniki amortyzatorów z piggybackowym zbiornikiem, 3-rurkowy bypass Zeta
- Łatwo regulowane pokrętła z detentami oferujące szybką regulację bez użycia narzędzi
- Wysokiej rozdzielczości zawory bypassu zaprojektowane dla odczuwalnych drobnych regulacji tłumienia i kompresji
- Wysokoprzepływowe CNC obrabiane spawane bloki bypassu, zaprojektowane w celu zwiększenia przepływu płynów i zapewnienia lepszej wydajności oraz precyzyjnego dostosowania
- Wymienne rury bypassu, które można łatwo wprowadzić na miejsce w razie uszkodzenia
- Bezpośrednia instalacja w miejscu OEM, z łatwo dostępnymi pokrętłami regulacyjnymi bypassu do szybkiej regulacji
- Specjalnie zaprojektowane tłumione zawory dla cichej i precyzyjnej pracy bez typowego "klikania" występującego w innych markach
- Wielostopniowe wykończenie Cad Plated z polerowaną i anodowaną górną pokrywą/końcówkami prętów
- Ochronne osłony wałków i końcówek prętów wykonane z UHMH w standardzie każdego zestawu
Kluczowe cechy systemu hydraulicznych bump stopów:
- Zaprojektowane dla zwiększonej przestrzeni skoku sprężyn liściowych, zapewniające brak utraty skoku przy fabrycznych lub aftermarketowych sprężynach
- Łatwy montaż bez demontażu nadwozia
- 6061 solidny krzyżowy pręt z polerowanego i anodowanego stopu
- Zderzak ogranicznika skoku nie wymaga demontażu sprężyn liściowych
- Wygodne właściwości na drodze przy odpowiedniej zdolności tłumienia przy dużym obciążeniu
- Hydro-pneumatyczny ogranicznik skoku zwiększa pojemność energii uderzenia
- Wrażliwy na prędkość hydrauliczny ogranicznik skoku zwiększa ilość energii pochłanianej, im szybciej jest uderzany
- Zmniejsza uderzenia tylnej osi i poprawia ogólną wydajność
- Uchwyt klamrowy wzmacnia ramę w krytycznych miejscach, zapobiegając uszkodzeniom ramy przy ekstremalnym użytkowaniu off-road
- Pręt krzyżowy i pręty napięcia stabilizują szyny ramy, zapobiegając ich skręcaniu przy dużych uderzeniach
- Zwiększa sztywność ramy i poprawia ogólną dynamikę pojazdu
- Innowacyjna poprzeczka ramy z frezowanego aluminium
- Wstępnie dostrojony i naładowany azotem dla większości Fordów Raptor
Najważniejsze cechy wahaczy ICON Delta Joint:
- Wykonane z wysokiej jakości stopu aluminium 6061.
- Precyzyjnie Obrabiane CNC
- Opatentowany przegub Delta Joint (patent USA nr 10,731,700)
- Łatwa Regulacja na Pojeździe dla Idealnego Ustawienia Kół
- Precyzyjnie wykonany pin CNC zapewniający dopasowanie do oryginalnych części.
- Końcówki drążków 7/8” z wkładkami PTFE dla lepszej trwałości.
- Pokrywka ochronna z aluminium, uszczelniona pierścieniem O-ring, zapewniająca ochronę przed kurzem.
Kluczowe cechy tylnego amortyzatora Raptor RXT 3.0 z bypassami:
- Amortyzator tylnego zawieszenia 3.0 RXT z 3-tubowym bypassem i zdalnym zbiornikiem 3.0
- Unikalne boczne mocowanie górnego oczka umożliwia zwiększenie skoku w górę, wykorzystując fabryczne punkty mocowania
- Podwójna rura recyrkulacyjna zbiornika (zgłoszenie patentowe) utrzymuje niską temperaturę amortyzatorów, pompując ciepło do zbiornika dla lepszego rozpraszania
- System Anti-wobble (zgłoszenie patentowe) utrzymują rury bypassowe z dala od resorów i opon
- Łatwe w regulacji pokrętła z zapadkami oferują szybką regulację bez użycia narzędzi
- Wysokiej rozdzielczości zawory bypassowe zaprojektowane do precyzyjnych regulacji w zakresie odbicia i kompresji
- Wysokoprzepływowe, CNC frezowane, spawane bloki bypassowe zaprojektowane w celu zwiększenia przepływu płynów, poprawiających wydajność i tuning
- Wymienne rury bypassowe, które łatwo wymienić w razie uszkodzenia
- Bezpośredni montaż w fabrycznych miejscach z łatwo dostępnymi pokrętłami do regulacji bypassu
- Specjalnie zaprojektowane tłumione gniazda zaworów zapewniają cichą i precyzyjną pracę, bez charakterystycznego hałasu "klikania" typowego dla innych marek
- Wielostopniowe, galwanizowane pokrycie, z polerowanymi i anodowanymi nakrętkami górnymi / końcówkami prętów
- Osłony tłoczysk w standardzie z każdym zestawem
Wyprodukowano w USA