Używamy cookies aby ułatwić korzystanie ze sklepu. Dowiedz się więcej.

Zestaw Zawieszenia ICON 3.0 Lift 1-3'', Stage 3 F-150 Raptor
Po setkach godzin badań i tysięcy mil testów w rzeczywistych warunkach drogowych i terenowych, inżynierowie ICON opracowali produkty, które stanowią prawdziwe ulepszenie w stosunku do fabrycznych komponentów zawieszenia stosowanych w Fordzie F-150 Raptor (2017-2020). Druga generacja Raptora jest szybsza, lżejsza i bardziej zaawansowana technologicznie niż jego poprzednik – zmieniono punkty mocowania zawieszenia, zredukowano znaczną ilość masy, a także wprowadzono nowe rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo i osiągi. W typowy dla ICON sposób, nowy Raptor został przetestowany w fabrycznej konfiguracji do granic możliwości, aby określić jego mocne strony oraz obszary wymagające poprawy. Następnie zespół inżynierów ICON przeanalizował pojazd od przodu do tyłu, identyfikując możliwości pokonania ograniczeń fabrycznego zawieszenia i osiągnięcia założonych celów.
Ulepszenia zawieszenia przedniego
Geometria przedniego zawieszenia Raptora Gen. 2 jest podobna do poprzedniej generacji, jednak punkty mocowania amortyzatorów zostały przeniesione wyżej na ramie. ICON wykorzystał tę zmianę, projektując coilover 3.0 Series, który zapewnia większy skok tłoczyska i wykorzystuje zwężaną sprężynę dla optymalnego dopasowania. Specjalne strojenie zaworów i nowa sprężyna zaprojektowana przez ICON zapewniają wyjątkowy komfort jazdy na drodze oraz doskonałe właściwości terenowe.
Dodatkowo zastosowano wielostopniową, hydrauliczną strefę „Bump Zone”, która zwiększa tłumienie o 40% pod koniec skoku, poprawiając odporność na dobicie. W strefie jazdy amortyzatory 3.0 Series oferują o 50% większe tłumienie dzięki znacznie większemu tłokowi w porównaniu do fabrycznych amortyzatorów. Nowe 10-calowe żeberkowane zewnętrzne zbiorniki aluminiowe zwiększają pojemność oleju, poprawiają odprowadzanie ciepła o ponad 200%, zapewniając stałe tłumienie.
Regulacja tłumienia ICON CDC Valve pozwala użytkownikowi na 10-stopniową regulację, dostosowując pracę amortyzatorów do różnych typów nawierzchni i obciążenia pojazdu.
Ulepszenia zawieszenia tylnego
Zmiany w zawieszeniu tylnym w Raptorze Gen. 2 były kluczowe dla zespołu ICON, ponieważ nowy układ mocowania amortyzatorów przeszedł z równoległego do offsetowego. Choć poprawia to kontrolę nad skręcaniem osi, wymagało przeprojektowania amortyzatorów ICON w celu maksymalnego wykorzystania dostępnego skoku zawieszenia.
Analiza wykazała, że Gen. 2 ma większy skok koła niż pierwszy Raptor, dlatego inżynierowie ICON opracowali amortyzatory bypassowe 3.0 Series, które zapewniają maksymalny skok, jednocześnie wykorzystując fabryczne mocowania.
W przeciwieństwie do innych amortyzatorów bypassowych, które generują głośne „kliknięcia”, zawory ICON mają tłumione ograniczniki, co zapewnia cichą i precyzyjną pracę.
Łatwe w regulacji pokrętła umożliwiają szybką zmianę charakterystyki tłumienia bez użycia narzędzi, pozwalając użytkownikowi dostosować zawieszenie w kilka chwil.
Dodatkowo, opatentowany system Anti-Wobble Link stabilizuje amortyzatory, zapobiegając ich obracaniu się i potencjalnym kolizjom. Osłony poliuretanowe chronią tłoczyska i końcówki drążków w ekstremalnych warunkach terenowych.
Górne wahacze z frezowanego aluminium ICON
Górne wahacze ICON z frezowanego aluminium zostały zaprojektowane z wbudowaną korekcją kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster), co zapewnia przewidywalne prowadzenie, oraz możliwością regulacji pochylenia koła (camber) i kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster) bez demontażu, co pozwala na precyzyjne ustawienie geometrii pojazdu.
Te wahacze wyposażono w opatentowany Delta Joint, czyli wytrzymały, wielokątowy przegub kulowy, który łączy trwałość klasycznego przegubu kulowego z osiągami tradycyjnego uniballa.
Podczas gdy standardowe przeguby uniball świetnie sprawdzają się w umożliwianiu pracy zawieszenia z minimalnym oporem, ich narażenie na warunki atmosferyczne stanowi ich największą wadę w pojazdach codziennego użytku. Delta Joint rozwiązuje ten problem dzięki:
- Ocynkowanej obudowie, która stanowi pierwszą warstwę ochrony przed korozją
- Uszczelce smarowej, zapobiegającej przedostawaniu się zanieczyszczeń do wnętrza przegubu
- Metalowej konstrukcji z możliwością smarowania, która zapewnia długowieczność i cichą pracę
Tym, co wyróżnia Delta Joint, jest połączenie najlepszych cech przegubu uniball i standardowego przegubu kulowego. Jest trwalszy od uniballa, a jednocześnie oferuje większy zakres pracy kątowej niż klasyczny przegub kulowy, co czyni go doskonałym rozwiązaniem dla wymagających użytkowników.
Holistyczne podejście ICON – przewaga nad konkurencją
Podczas opracowywania zawieszenia do nowego pojazdu, ICON stosuje inną filozofię niż większość firm. Zamiast skupiać się na pojedynczym komponencie, inżynierowie analizują cały pojazd, identyfikując jego mocne i słabe strony oraz wyznaczając konkretne cele wydajnościowe.
Dzięki naciskowi na maksymalizację skoku zawieszenia i poprawę komfortu jazdy, ICON opracowuje elementy, które eliminują fabryczne ograniczenia i działają jako zintegrowany system. Ponieważ wszystkie komponenty są projektowane i produkowane przez ICON, użytkownicy mogą być pewni, że otrzymują jednolity standard jakości, kompatybilność wszystkich części i doskonałą gwarancję.
ICON – jakość i pasja off-roadowa
Produkty ICON Vehicle Dynamics są projektowane, produkowane i montowane w Riverside, Kalifornia przez pasjonatów off-roadu. Dzięki renomie w zakresie jakości, osiągów i obsługi klienta, ICON jest najlepszym wyborem dla osób szukających wysokowydajnych systemów zawieszenia i amortyzatorów do Forda F-150 Raptor (2017-2020).
SKU | IC-K93153 |
---|---|
Model Ford | F-150 Raptor |
Generacja: | 2017-2021 |
Producent | ICON |