Język
Ładuję...
SKU
IC-K93153

Zestaw Zawieszenia ICON 3.0 Lift 1-3'', Stage 3 F-150 Raptor

59 557,85 zł
Na zamówienie
Cena może ulec zmianie

Po setkach godzin badań i tysięcy mil testów w rzeczywistych warunkach drogowych i terenowych, inżynierowie ICON opracowali produkty, które stanowią prawdziwe ulepszenie w stosunku do fabrycznych komponentów zawieszenia stosowanych w Fordzie F-150 Raptor (2017-2020). Druga generacja Raptora jest szybsza, lżejsza i bardziej zaawansowana technologicznie niż jego poprzednik – zmieniono punkty mocowania zawieszenia, zredukowano znaczną ilość masy, a także wprowadzono nowe rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo i osiągi. W typowy dla ICON sposób, nowy Raptor został przetestowany w fabrycznej konfiguracji do granic możliwości, aby określić jego mocne strony oraz obszary wymagające poprawy. Następnie zespół inżynierów ICON przeanalizował pojazd od przodu do tyłu, identyfikując możliwości pokonania ograniczeń fabrycznego zawieszenia i osiągnięcia założonych celów.

Ulepszenia zawieszenia przedniego

Geometria przedniego zawieszenia Raptora Gen. 2 jest podobna do poprzedniej generacji, jednak punkty mocowania amortyzatorów zostały przeniesione wyżej na ramie. ICON wykorzystał tę zmianę, projektując coilover 3.0 Series, który zapewnia większy skok tłoczyska i wykorzystuje zwężaną sprężynę dla optymalnego dopasowania. Specjalne strojenie zaworów i nowa sprężyna zaprojektowana przez ICON zapewniają wyjątkowy komfort jazdy na drodze oraz doskonałe właściwości terenowe.

Dodatkowo zastosowano wielostopniową, hydrauliczną strefę „Bump Zone”, która zwiększa tłumienie o 40% pod koniec skoku, poprawiając odporność na dobicie. W strefie jazdy amortyzatory 3.0 Series oferują o 50% większe tłumienie dzięki znacznie większemu tłokowi w porównaniu do fabrycznych amortyzatorów. Nowe 10-calowe żeberkowane zewnętrzne zbiorniki aluminiowe zwiększają pojemność oleju, poprawiają odprowadzanie ciepła o ponad 200%, zapewniając stałe tłumienie.

Regulacja tłumienia ICON CDC Valve pozwala użytkownikowi na 10-stopniową regulację, dostosowując pracę amortyzatorów do różnych typów nawierzchni i obciążenia pojazdu.

Ulepszenia zawieszenia tylnego

Zmiany w zawieszeniu tylnym w Raptorze Gen. 2 były kluczowe dla zespołu ICON, ponieważ nowy układ mocowania amortyzatorów przeszedł z równoległego do offsetowego. Choć poprawia to kontrolę nad skręcaniem osi, wymagało przeprojektowania amortyzatorów ICON w celu maksymalnego wykorzystania dostępnego skoku zawieszenia.

Analiza wykazała, że Gen. 2 ma większy skok koła niż pierwszy Raptor, dlatego inżynierowie ICON opracowali amortyzatory bypassowe 3.0 Series, które zapewniają maksymalny skok, jednocześnie wykorzystując fabryczne mocowania.

W przeciwieństwie do innych amortyzatorów bypassowych, które generują głośne „kliknięcia”, zawory ICON mają tłumione ograniczniki, co zapewnia cichą i precyzyjną pracę.

Łatwe w regulacji pokrętła umożliwiają szybką zmianę charakterystyki tłumienia bez użycia narzędzi, pozwalając użytkownikowi dostosować zawieszenie w kilka chwil.

Dodatkowo, opatentowany system Anti-Wobble Link stabilizuje amortyzatory, zapobiegając ich obracaniu się i potencjalnym kolizjom. Osłony poliuretanowe chronią tłoczyska i końcówki drążków w ekstremalnych warunkach terenowych.

Górne wahacze z frezowanego aluminium ICON

Górne wahacze ICON z frezowanego aluminium zostały zaprojektowane z wbudowaną korekcją kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster), co zapewnia przewidywalne prowadzenie, oraz możliwością regulacji pochylenia koła (camber) i kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster) bez demontażu, co pozwala na precyzyjne ustawienie geometrii pojazdu.

Te wahacze wyposażono w opatentowany Delta Joint, czyli wytrzymały, wielokątowy przegub kulowy, który łączy trwałość klasycznego przegubu kulowego z osiągami tradycyjnego uniballa.

Podczas gdy standardowe przeguby uniball świetnie sprawdzają się w umożliwianiu pracy zawieszenia z minimalnym oporem, ich narażenie na warunki atmosferyczne stanowi ich największą wadę w pojazdach codziennego użytku. Delta Joint rozwiązuje ten problem dzięki:

  • Ocynkowanej obudowie, która stanowi pierwszą warstwę ochrony przed korozją
  • Uszczelce smarowej, zapobiegającej przedostawaniu się zanieczyszczeń do wnętrza przegubu
  • Metalowej konstrukcji z możliwością smarowania, która zapewnia długowieczność i cichą pracę

Tym, co wyróżnia Delta Joint, jest połączenie najlepszych cech przegubu uniball i standardowego przegubu kulowego. Jest trwalszy od uniballa, a jednocześnie oferuje większy zakres pracy kątowej niż klasyczny przegub kulowy, co czyni go doskonałym rozwiązaniem dla wymagających użytkowników.

Aby uzupełnić tylne amortyzatory bypass 3.0 Series od ICON, inżynierowie ICON postanowili porzucić fabryczne tylne resory i opracować zamiennik, który rozwiązywał kilka problemów wykrytych w procesie R&D. Rezultatem jest regulowana przez użytkownika, wielostopniowa paczka resorów, która oferuje znaczny wzrost wydajności dla niemal każdego możliwego zestawu Raptora. Aby poprawić jakość jazdy pojazdu i uzyskać dodatkowy skok, współczynnik sprężystości zaprojektowano tak, aby był nieco lżejszy niż w przypadku fabrycznych sprężyn, które okazały się zbyt sztywne w przypadku mniejszych, bardziej nierównych terenów.

Podczas gdy większość właścicieli Raptora doceni poprawioną jakość jazdy, jaką zapewnia to rozwiązanie, są również tacy, którzy wyposażają swoje pojazdy w znaczną ilość dodatkowego obciążenia i wymagają większej nośności. Zrozumieli to inżynierowie ICON, którzy zaprojektowali paczkę resorów z dodatkową sprężyną (w zestawie), którą można wymienić lub dodać do zestawu, co pozwala na zwiększenie współczynnika sprężystości o 20% lub 40%, co sprawdza się w przypadku cięższych pojazdów. Rezultatem jest paczka resorów, która zapewnia znacznie płynniejszą jazdę w każdych warunkach terenowych, znacząco redukuje skręcanie osi, a także zwiększa trwałość i wytrzymałość.

Holistyczne podejście ICON – przewaga nad konkurencją

Podczas opracowywania zawieszenia do nowego pojazdu, ICON stosuje inną filozofię niż większość firm. Zamiast skupiać się na pojedynczym komponencie, inżynierowie analizują cały pojazd, identyfikując jego mocne i słabe strony oraz wyznaczając konkretne cele wydajnościowe.

Dzięki naciskowi na maksymalizację skoku zawieszenia i poprawę komfortu jazdy, ICON opracowuje elementy, które eliminują fabryczne ograniczenia i działają jako zintegrowany system. Ponieważ wszystkie komponenty są projektowane i produkowane przez ICON, użytkownicy mogą być pewni, że otrzymują jednolity standard jakości, kompatybilność wszystkich części i doskonałą gwarancję.

ICON – jakość i pasja off-roadowa

Produkty ICON Vehicle Dynamicsprojektowane, produkowane i montowane w Riverside, Kalifornia przez pasjonatów off-roadu. Dzięki renomie w zakresie jakości, osiągów i obsługi klienta, ICON jest najlepszym wyborem dla osób szukających wysokowydajnych systemów zawieszenia i amortyzatorów do Forda F-150 Raptor (2017-2020).

Cechy i korzyści

ZESTAW AMORTYZATORÓW KOILOVER 3.0 SERIES

  • Regulowane amortyzatory umożliwiają uzyskanie 1-3” podniesienia przodu pojazdu.
  • Zwiększony skok koła i specyficzna dla pojazdu regulacja zapewniają niezrównaną jakość jazdy w szerokim zakresie użytkowania na drogach i w terenie.
  • Doskonale kontrolowane niskie prędkości redukują przechyły nadwozia i zwiększają stabilność na drodze.
  • Łatwo regulowany zawór CDC (Compression Damping Control) oferuje 10 ustawień tłumienia kompresji, dostosowanych do różnych stylów jazdy, terenów i konfiguracji ładunków pojazdu.
  • Technologia „Bump Zone” ICON zwiększa opór przy osiąganiu maksymalnego ugięcia w ostatnich 40% skoku kompresji.
  • 10-calowe, aluminiowe zbiorniki z żeberkami zapewniają dużą objętość oleju i zwiększoną powierzchnię dla lepszego chłodzenia i stabilnego tłumienia.
  • Projekt sprężyn w kształcie beczki maksymalizuje skok i zapewnia efektywniejsze pakowanie.
  • Wysokiej jakości sprężyny ICON są objęte dożywotnią gwarancją przeciwko zapadaniu się lub łamaniu.
  • Wysokiej wytrzymałości CNC obrabiane wały amortyzatorów 1”.
  • FK Rod End COM12 łożyska kulowe zapewniają maksymalną siłę i trwałość.
  • Obudowa amortyzatora z powłoką CAD i twardo anodyzowany tłok oraz nakrętka górna.
  • Całkowicie serwisowalna konstrukcja umożliwia przeprowadzanie regulacji, napraw i zapewnia nieograniczoną trwałość.
  • Montaż typu „bolt-on” ułatwia instalację w fabrycznych miejscach montażowych amortyzatora.

ZESTAW GÓRNYCH AMORTYZATORÓW Z BILLET ALUMINIUM

  • CNC frezowane 6061 aluminium billet dla lekkości i wyjątkowej wytrzymałości.
  • Wbudowana korekcja kąta pochylenia (caster) poprawia geometrię przedniego zawieszenia.
  • Opatentowany przegub Delta Joint (nr patentu USA 10,731,700) dla maksymalnej trwałości i pracy bez hałasu.
  • Regulacja kąta nachylenia i kąta pochylenia (camber, caster) pozwala na precyzyjne ustawienie kół.
  • Podwójne pierścienie regulacyjne ICON umożliwiają łatwą regulację na pojeździe.
  • Specyficzny dla pojazdu stożkowy gwint zapewnia dopasowanie jak fabryczne.
  • PTFE wyłożone łożyska FK Rod Ends 7/8” zwiększają sztywność i poprawiają reakcję.
  • Wbudowana uszczelka O-ring z osłoną przeciwkurzową.

ZESTAW AMORTYZATORÓW BYPASS 3.0 SERIES 3-TUBE

  • Projekt bypassu 3-rurowego oraz technologia „Bump Zone” zapewniają wiele unikalnych stref tłumienia i kontroli odbicia.
  • 50% zwiększenie zdolności tłumienia w porównaniu do fabrycznych amortyzatorów zapewnia doskonałą wydajność w ekstremalnych warunkach terenowych.
  • 12-calowe aluminiowe zbiorniki z żeberkami zapewniają dużą objętość oleju i zwiększoną powierzchnię dla lepszego chłodzenia i stabilnego tłumienia.
  • Przesunięte górne oczko z opatentowaną linką Anti-Wobble firmy ICON dla zoptymalizowanego montażu amortyzatora i efektywnego pakowania.
  • Łatwo regulowane pokrętła z zapadkami umożliwiają szybkie dostosowanie bez użycia narzędzi.
  • Specjalnie zaprojektowane tłumione zawory zapewniają cichą i precyzyjną pracę bez głośnych „kliknięć” typowych dla innych marek.
  • Uretanowe osłony ochronne chronią tłoczysko amortyzatora i końcówki drążka przed przedwczesnym zużyciem.

ZESTAW RESORÓW

  • 3 regulowane przez użytkownika współczynniki sprężystości dla unikalnych konfiguracji pojazdów.
  • Potrójne owinięcie na oczku przednim i półowinięcie z tyłu zwiększają trwałość.
  • Sprężyna odbicia zmniejsza skręcanie osi.
  • Separator sprężyn i wkładki na końcówkach redukują hałas i tarcie, zwiększając komfort jazdy.
  • Bezpośrednia instalacja do oryginalnych miejsc montażowych zapewnia łatwą instalację.
  • Testowane w warunkach off-roadowych „ICON 1K” w celu weryfikacji ustawienia, wydajności, wytrzymałości i trwałości.

Wyprodukowano w USA

Pojazdy z lat 2019-2020 wyposażone w fabryczne amortyzatory Live Valve będą wymagały ICON Damper Interface (Produkt: IC-95199), aby tryby jazdy działały prawidłowo po usunięciu oryginalnych amortyzatorów.

 
Więcej informacji
SKU IC-K93153
Model Ford F-150 Raptor
Generacja: 2017-2021
Producent ICON
Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Zestaw Zawieszenia ICON 3.0 Lift 1-3'', Stage 3 F-150 Raptor
Twoja ocena
Zapytaj o produkt
^ Copyright © 2023 Nomad Tech 4X4. All rights reserved.