Systemy zawieszenia ICON Vehicle Dynamics dla Toyota 4Runner 2010-2024 i Toyota FJ Cruiser 2010-2014 zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej wydajności i wymagających kierowcach. Inżynierowie ICON skupili się na zwiększeniu skoku zawieszenia i zdolności tłumienia, co przekłada się na lepszą kontrolę nad pojazdem oraz wyższą jakość jazdy zarówno na drodze, jak i w terenie.
Zestaw Stage 3 zawiera specjalnie dostrojone coilovery 2.5” z wewnętrznym zbiornikiem, który zapewnia doskonałe odprowadzanie ciepła, a także sprężyny ICON, które poprawiają stabilność pojazdu i komfort prowadzenia w całym zakresie pracy zawieszenia. Coilovery umożliwiają również regulację wysokości zawieszenia w zakresie 0-3,5” względem fabrycznej wartości, co pozwala na montaż większych i bardziej agresywnych zestawów kół i opon.
Dzięki wydłużonej długości roboczej coilovery ICON zwiększają skok przedniego zawieszenia, co wymaga zastosowania górnych wahaczy ICON. Rurowe wahacze górne z przegubem Delta Joint nie tylko zwiększają wytrzymałość i trwałość układu, ale także pomagają zachować fabryczne wartości geometrii zawieszenia, poprawiają kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster) i umożliwiają precyzyjne ustawienie geometrii pojazdu na podniesionej wysokości.
Tylne rurowe wahacze dolne ICON są znacznie mocniejsze niż fabryczne elementy, a także wyposażone w wielowarstwowe tuleje o niskich wymaganiach konserwacyjnych. Dodatkowo można je regulować w celu optymalnego ustawienia kąta pochylenia mostu napędowego (pinion angle).
Tylne sprężyny ICON zapewniają komfort jazdy na asfalcie i świetną wydajność w terenie, podnosząc tył pojazdu o 2” względem fabrycznej wysokości, co pozwala zachować wyrównaną postawę przodu i tyłu.
Tylne amortyzatory ICON 2.0 Aluminum Series z wewnętrznym zbiornikiem posiadają specjalnie dostrojone charakterystyki tłumienia, które poprawiają stabilność pojazdu i równoważą jego zachowanie na przedniej i tylnej osi.
System Stage 3 to doskonały wybór dla kierowców, którzy chcą zwiększyć możliwości terenowe swojego pojazdu bez kompromisów w zakresie komfortu i prowadzenia na drodze.
Delta Joint – opatentowana technologia ICON
System zawiera górne wahacze ICON z opatentowanym przegubem Delta Joint. Delta Joint to wytrzymały przegub kulowy o wysokim kącie pracy, który łączy trwałość tradycyjnego przegubu kulowego z wydajnością uniballa.
W przeciwieństwie do standardowego uniballa, który zapewnia świetną mobilność zawieszenia, ale jest podatny na uszkodzenia w warunkach drogowych, Delta Joint ICON oferuje zwiększoną odporność na warunki atmosferyczne i zabrudzenia.
Korpus przegubu został ocynkowany dla lepszej ochrony przed korozją, a specjalna uszczelka smarowa zapobiega dostawaniu się brudu i wody do wnętrza przegubu. Konstrukcja metal-metal oraz możliwość smarowania zwiększają jego żywotność i zapewniają cichą, bezproblemową pracę.
To rozwiązanie łączy najlepsze cechy uniballa i klasycznego przegubu kulowego, oferując jednocześnie większą wytrzymałość i szerszy zakres ruchu, co jest kluczowe dla zawieszenia off-roadowego.
Cechy i korzyści:
- Zwiększony skok zawieszenia oraz poprawiona jakość jazdy w porównaniu do fabrycznego zawieszenia.
- Specjalnie dostrojone amortyzatory przednie i tylne, zapewniające doskonałe tłumienie i kontrolę nad pojazdem.
- Regulowane coilovery umożliwiające podniesienie przedniego zawieszenia o 0-3,5”.
- Wydłużone coilovery w połączeniu z górnymi wahaczami ICON zwiększają maksymalny skok zawieszenia przy rozprężeniu.
- Rurowe górne wahacze zwiększające wytrzymałość, trwałość oraz poprawiające geometrię zawieszenia.
- Rurowe tylne wahacze dolne zapewniają większą wytrzymałość, poprawiają geometrię zawieszenia i umożliwiają regulację kąta pochylenia mostu napędowego (pinion angle).
- Elementy CNC z aluminium lotniczego 6061, zapewniające lekkość i wysoką wytrzymałość.
- Korpusy amortyzatorów pokryte powłoką odporną na korozję (CAD plated) oraz wyposażone w tłoczyska o średnicy 7/8”.
- Łożyska FK Rod End, gwarantujące długą żywotność oraz minimalne ugięcie.
- Tylne amortyzatory ICON 2.0 Aluminum Series z wewnętrznym zbiornikiem i tłoczyskami 5/8”.
- Montaż typu bolt-on – brak konieczności cięcia czy spawania.
- Wyprodukowano w USA
Dla samochodów wyposażonych w KDSS wymagany jest regulowany drążek panharda (IC-54220)