Zawieszenie ICON Vehicle Dynamics dla Toyota 4Runner (2010-2024) oraz Toyota FJ Cruiser (2010-2014) zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnej wydajności i wymagających kierowcach. Głównym celem inżynierów ICON było zwiększenie skoku kół i zdolności tłumienia drgań, co przekłada się na doskonałą kontrolę nad pojazdem i komfort jazdy zarówno na drodze, jak i w terenie.
Zestaw Stage 5 zawiera dostrojone do konkretnego modelu pojazdu, wydłużone coilovery ICON 2.5” ze zbiornikami zewnętrznymi, które zapewniają doskonałe właściwości chłodzenia, oraz sprężyny ICON, poprawiające stabilność i płynność pracy zawieszenia w całym zakresie skoku.
Coilovery umożliwiają regulację wysokości prześwitu od 0 do 3,5" z przodu, pozwalając na zastosowanie większych, bardziej agresywnych kół i opon. Górne aluminiowe wahacze Delta Joint nie tylko zwiększają wytrzymałość i trwałość, ale także pomagają zachować fabryczne parametry geometrii zawieszenia. Pozwalają również na regulację kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster) i kąta pochylenia koła (camber), umożliwiając precyzyjne ustawienie geometrii kół przy podniesionym zawieszeniu.
Tylne, aluminiowe, regulowane wahacze dolne ICON wykonano z aluminium 6061 obrabianego CNC i anodowanego dla ochrony przed korozją. Zastosowano w nich łożyska FK Rod End wyłożone PTFE oraz smarowalne tuleje poliuretanowe, które poprawiają artykulację zawieszenia, zmniejszają ugięcie elementów i umożliwiają regulację długości wahaczy bez konieczności ich demontażu.
Tylne sprężyny ICON poprawiają komfort jazdy na asfalcie oraz wydajność w terenie, zapewniając 2" liftu w stosunku do fabrycznego zawieszenia, co pozwala na wyrównanie przodu i tyłu pojazdu. Tylne amortyzatory ICON 2.5 Aluminum Series o zwiększonej średnicy oferują świetną wydajność w terenie oraz płynną jazdę po utwardzonych nawierzchniach.
Zbiorniki zewnętrzne poprawiają wydajność poprzez utrzymanie stałej charakterystyki tłumienia i obniżenie temperatury amortyzatorów podczas intensywnej jazdy. Dodatkowo zastosowano wewnętrzną strefę Bump Zone, która zapewnia 20% większą siłę tłumienia w końcowej fazie skoku zawieszenia, skutecznie minimalizując efekt dobicia.
Delta Joint – opatentowana technologia ICON
Ten system zawiera górne wahacze ICON wyposażone w opatentowany przegub Delta Joint, który łączy wytrzymałość sworznia kulowego (ball joint) z właściwościami jezdnymi klasycznego przegubu uniball.
Standardowe przeguby uniball sprawdzają się w terenowych zastosowaniach, ale ich słabym punktem jest ekspozycja na zabrudzenia, wilgoć i sól drogową, co skraca ich żywotność w pojazdach używanych na co dzień. Przegub Delta Joint został zaprojektowany tak, aby rozwiązać ten problem.
- Cynkowana obudowa zapewnia pierwszą warstwę ochrony przed korozją.
- Uszczelnienie smarowe zabezpiecza wnętrze przegubu przed brudem i wilgocią.
- Metalowa konstrukcja oraz możliwość smarowania zwiększają trwałość i minimalizują hałas.
- Większy zakres ruchu niż standardowy sworzeń kulowy, co pozwala na większy skok zawieszenia.
Dzięki Delta Joint górne wahacze ICON są bardziej wytrzymałe niż klasyczne uniballe, a jednocześnie zapewniają większy kąt pracy niż tradycyjne sworznie kulowe.
Cechy i korzyści
- Zwiększony skok zawieszenia i lepsza jakość jazdy w porównaniu do fabrycznego zawieszenia
- Łatwa instalacja typu bolt-on – brak konieczności cięcia lub spawania
- Dostrojone do konkretnego modelu pojazdu przednie i tylne amortyzatory zapewniające doskonałą kontrolę i tłumienie drgań
- Regulowane coilovery pozwalające na podniesienie przodu o 0-3,5”
- Wydłużone coilovery ze zbiornikami zewnętrznymi w połączeniu z górnymi wahaczami ICON zwiększają skok zawieszenia w dół
- Górne aluminiowe wahacze zwiększające wytrzymałość, trwałość, zakres regulacji oraz poprawiające geometrię zawieszenia
- Tylne aluminiowe, regulowane wahacze dolne umożliwiające regulację kąta pochylenia mostu napędowego
- Komponenty obrabiane CNC z aluminium lotniczego 6061
- Korpusy amortyzatorów z powłoką odporną na korozję oraz tłoczyska o średnicy 7/8"
- Łożyska FK Rod End zapewniające długą żywotność i minimalne ugięcie zawieszenia
- Tylne amortyzatory ICON 2.5 Aluminum Series ze zbiornikami zewnętrznymi oraz tłoczyskami o średnicy 7/8"
- Wyprodukowano w USA
Dla samochodów wyposażonych w KDSS wymagany jest regulowany drążek panharda (IC-54220)